به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، گردهمایی مسئولان روابط عمومی ادارات ورزش شهرستان ها و هیات های ورزشی استان ‌همدان برگزار و ناصرنژاد مدیر روابط عمومی هیات ورزش های همگانی این استان، روابط عمومی برتر انتخاب شد.
همچنین در این ارزیابی محمد حسامی مدیر روابط عمومی هیات کشتی، محمدرضا بهرامی صفت مدیر روابط عمومی هیات نجات غریق و حامد صیفی مدیر روابط عمومی هیات تیراندازی همدان نیز روابط عمومی های عالی معرفی شدند.
در این مراسم از 20 روابط عمومی فعال در عرصه ورزش تقدیر شد.

** همدان از استان های فعال در حوزه روابط عمومی و
مدیرکل روابط عمومی استانداری همدان در این مراسم گفت: امسال سومین مجمع روابط عمومی های استان با هدف توانمند سازی و آگاهی بخشی روابط عمومی ها برگزار و در حال حاضر، همدان از استان های فعال کشور در این حوزه است.
اسدالله ربانی مهر افزود: اولین نرم افزار (اپلیکیشن) روابط عمومی و سواد رسانه ای کشور توسط اداره کل روابط عمومی استانداری همدان تهیه شده و قابل نصب روی تلفن های همراه است.
وی گفت: در این نرم افزار مطالبی از جمله معرفی مناطق گردشگری همدان و رویداد 2018 به صورت فیلم های کوتاه، گزارش هفته روابط عمومی، گزارش عملکرد کلی استان همدان، شماره تلفن روابط عمومی های استان، سند اطلاع رسانی همدان، تحلیل ها و مطالبی در حوزه اطلاع رسانی و سواد رسانه ای دیده می شود.
مدیرکل روابط عمومی استانداری همدان گفت: باید سعی کنیم به جامعه امید داده و خدمات نظام را بیشتر برای مردم انعکاس دهیم؛ چراکه وظایف روابط عمومی ها بیش از گذشته است و این قشر باید به روز و تحلیل گر باشند تا در عرصه اطلاع رسانی موفق عمل کنند.
وی اضافه کرد: سند اطلاع رسانی استان تا یک هفته دیگر نهایی می شود و در آن شرح وظایف مدیران، دستگاه ها و روابط عمومی ها دیده شده و این سند می تواند باعث ارتقا اطلاع رسانی در استان شود.
مدیرکل روابط عمومی استانداری همدان عنوان کرد: مدیران، رسانه ها و روابط عمومی ها سه محور اصلی اطلاع رسانی هستند و باید با هماهنگی و انسجام سعی کنیم وحدت و همدلی بین مجموعه ایجاد کنیم تا ظرفیت اطلاع رسانی استان در سطح جامعه بیشتر دیده شود.
وی گفت: در شرایط فعلی وظیفه اطلاع رسانی روابط عمومی ها سنگین تر است و با وحدت و همدلی باید امیدآفرینی را در راس برنامه ها دنبال کنیم.
ربانی مهر در پایان انتخاب همدان به عنوان استان برتر در ارزیابی ستاد ساماندهی امور جوانان کشور را تبریک گفت و افزود: در هر مسند و مسئولیتی که باشم خود را عضوی از خانواده بزرگ ورزش و جوانان استان می دانم.

** روابط عمومی مهمترین حوزه سازمان های ورزشی
مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان همدان نیز در این مراسم گفت: فعالان روابط عمومی هیات های ورزشی و شهرستان ها باید شناخت لازم از مخاطبان و فناوری های ارتباط داشته باشند و واقع بینی در فرایندهای ارتباطات که از اصول روابط عمومی عمل گرا است، را سرلوحه کار خود قرار دهند.
حمدالله چاروسایی اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در روابط عمومی سازمان ورزشی توجه به روابط عمومی درون سازمانی است چرا که مخاطبان یک رشته ورزشی 2 گروه هستند، مخاطبان عام مثل مردم و مخاطبان خاص که شامل ذینفعانی مانند بازیکنان، داوران و باشگاه داران می شود.
وی با اشاره به یکی از وظایف مهم مجموعه روابط عمومی در اطلاع رسانی گفت: ایجاد ارتباط با مردم و سایر دستگاه ها و حفظ این ارتباط نیز از مهمترین وظایف روابط عمومی است.
مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان به نقش مهم و محوری روابط عمومی ها در هیات های ورزشی تاکید کرد و افزود: روابط عمومی می توانند در انعکاس عملکرد ورزش استان نقش مهمی داشته باشند.
وی افزود: روابط عمومی موفق باید پاسخگو باشد و مدیران ورزش و روابط عمومی با اقدامات اثر بخش خود می توانند مانع از آسیب رسیدن به خوش نامی سازمان شوند.
چاروسایی با بیان اینکه همدان از استان های برتر کشور در حوزه اطلاع رسانی است، اضافه کرد: در چند سال اخیر همدان همواره در بین روابط عمومی های برتر کشور قرار داشته و امروز 45 هیات ورزشی استان دارای روابط عمومی است.
وی با بیان اینکه روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان در سال های اخیر رابطه و تعامل خوبی با رسانه ها داشته است، گفت: امروز جمعی از خبرنگاران و ورزشی نویسان استان مسئول روابط عمومی هیات های ورزشی هستند و این یک ظرفیت و فرصت خوب برای ورزش استان به شمار می رود.
چاروسایی با اشاره به ارزیابی روابط عمومی هیات های ورزشی افزود: شاخص های همچون خبر نویسی و اطلاع رسانی، ارتباط مستمر با کارشناسان روابط عمومی، کمیت و کیفیت اخبار ارسالی، فعالیت در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، ساخت فیلم، حضور فعال در رسانه ها، برگزاری نشست های مطبوعاتی، نوآوری، خلاقیت، مدیریت و ارتباط با رسانه ها در این ارزیابی مورد توجه قرار گرفته است.
هم اینک استان همدان دارای 50 هیات ورزشی است.
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.