به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد کاروند روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: دهه کرامت امسال به عنوان 'خدمت کریمانه به رسم اهل بیت(ع)' نامگذاری شده است و برنامه هایی نظیر مداحی، سخنرانی و مولودی خوانی در این 43 بقعه متبرکه برگزار می شود.
وی ادامه داد: دهه کرامت امسال در هر شهرستان، یکی از امامزاده های شاخص آن شهرستان تجلیل و در مورد عظمت مقام آن امامزاده، جلسات سخنرانی برگزار و از هیات امنا و خادمین آن محل تجلیل می شود.
کاروند با بیان اینکه غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه با حضور مسئولان و خانواده معظم شهدا برگزار می شود، بیان کرد: همچنین پخش صلوات خاصه امام رضا(ع) در ساعات هشت صبح و هشت شب در برخی امامزاده ها پخش می شود.
وی در خصوص ساماندهی و مرمت بقاع متبرکه استان نیز گفت: 12 امامزاده در همدان، پنج امامزاده در ملایر، 12 امامزاده در تویسرکان، هفت امامزاده در رزن، سه امامزاده در اسدآباد، 6 امامزاده در نهاوند، 10 امامزاده در کبودرآهنگ و 6 بقعه در بهار در حال مرمت، تعمیر و بازسازی است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان با بیان اینکه سال گذشته بیش از 180 میلیارد ریال از محل موقوفات استان به مردم ارائه خدمت شد، یادآوری کرد: در حوزه های مختلف سلامت برای اولین بار بود که چنین هزینه ای محقق شد.
گفتنی است؛ اول ذیقعده همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) تا 11 ذیقعده، ولادت امام رضا(ع) دهه کرامت نامگذاری و پنجم ذیقعده روز ملی تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه با محوریت امامزاده احمدبن موسی (شاه چراغ) نامگذاری شده است.
1181/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.