یدالله روحانی منش روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه چندی پیش مرد 54 ساله برای کندن چاه یک کارگر را به خدمت می گیرد افزود: این کارگر به داخل چاه سقوط کرده و سپس در بیمارستان بستری شد که طبق نظریه نهادهای مسئول به علت شدت جراحت وارده، از کار افتاده می شود.
مدیرعامل ستاد دیه همدان بیان کرد: طبق رای قاضی این مرد مسن به پرداخت 710 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم و حکم جلب وی صادر شد.
روحانی منش ادامه داد: با تلاش ستاد دیه این استان، شاکی این پرونده از دریافت 510 میلیون ریال از دیه خود صرفنظر کرد و مابقی بدهی این محکوم، با تلاش نمازگزاران و مساعدت و همراهی فعالان در چند مسجد تامین و زمینه جلوگیری از ورود این فرد به زندان شد.
مدیرعامل ستاد دیه همدان گفت: بخشی از زندانیان جرائم غیرعمد این استان کارفرمایانی هستند که به خاطر ناتوانی در تامین دیه ناشی از حوادث کار زندانی شدند.
روحانی منش خاطر نشان کرد: سال گذشته به علت بی احتیاطی در حفر چاه 2 خانواده داغدار مرگ عزیزانشان شدند و این حادثه غیرعمد سرپرست 2 خانواده را به زندان کشاند.
وی توصیه کرد: برای اینکه کارفرمایان به خاطر مرگ یا مجروح شدن کارگر هنگام انجام ساخت و ساز راهی زندان نشوند از بیمه های 'بی نام' استفاده کنند تا با پرداخت کمترین هزینه بتوانند تمامی کارگران خود را بیمه کنند.
طبق گزارش پزشکی قانونی 29 کارگر در این استان سال گذشته بر اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند که نسبت به سال 95 حدود 29 درصد رشد داشته است.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.