به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان، مجید جهانگیری افزود: ساعات کار موزه ها و اماکن فرهنگی تاریخی تحت پوشش این نهاد از 8:30 صبح تا ساعت 20 تعیین شد.
وی اضافه کرد: درصورت استقبال گسترده بازدیدکنندگان داخلی و خارجی و در راستای رفاه حال گردشگران در زمان حضور در استان، ساعت بازدید از موزه ها تا ساعت 22 نیز قابل تمدید است.
جهانگیری با اشاره به اهمیت رویدادهای جهانی گردشگری در سال 2018 در همدان گفت: امروزه در کشورهای مختلف جهان موزه های متعدد آثار باستانی، مردم شناسی، طبیعی، حیوانات، وحوش و غیره، مجموعه تاریخی آن کشورها را بازگو می کنند و ما نیز باید با محوریت رویداد همدان 2018 از ظرفیت موزه ها برای معرفی داشته های استان بهره مند شویم.
مسئول امور موزه ها و بناهای اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان تاکید کرد: فرهنگ و تمدن هر قوم و ملتی از طریق اشیاء و وسایلی که در موزه ها جمع آوری شده است، شناخته می شود و این اصل اهمیت توجه به موزه ها را در جوامع نشان می دهد.
جهانگیری افزود: در همین زمینه استان همدان نیز به عنوان یکی از پنج استان برتر تاریخی گردشگری ایران و همچنین به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران، گنجینه با ارزشی از موزه های مختلف را در دل خود جای داده که در نوع خود کم نظیر و بی نظیر است.
به گزارش ایرنا، موزه تخصصی بوعلی سینا و طب، مشاهیر، سایت موزه هگمتانه، مفاخر، آرامگاه باباطاهر، موزه حاج ‌آقا تراب نهاوند، موزه تاریخ طبیعی و موزه مردم ‌شناسی سید جمال ‌الدین اسدآبادی از جمله موزه‌ها و ابنیه استان همدان است که هر کدام از لحاظ تاریخی و فرهنگی در نوع خود کم‌ نظیر است.
1181/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.