به گزارش ایرنا، سید هادی حسینی در آیین معارفه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان اظهار داشت: به ذهنیت های سیاسی اشخاص احترام می گذاریم اما این موضوع را نباید در کار فرهنگ و هنر دخالت بدهیم.
وی تاکید کرد: در انتصاب مدیران کل استان ها نیز این مهم رعایت شده و از بکارگیری شخصیت های چپ و راست تندرو پرهیز شده است.
حسینی تخصص گرایی را از دیگر اولویت های گزینش مدیران کل فرهنگ و ارشاد کشور برشمرد و گفت: تخصص های رشد یافته در درون وزارت ارشاد به صورت چرخشی مورد استفاده قرار می گیرند و نیروهای مامور به خدمت از سایر وزارتخانه ها به نفع حوزه فرهنگ و هنر نیست.
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جابجایی نیروهای در آستانه بازنشستگی با نیروهای جوان و با انگیزه را امری طبیعی در سیستم مدیریت دانست و افزود: فرهنگ و هنر به مدیران خلاق و جوان نیازمند است.
حسینی به توانمندی های معنوی اهالی فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: این خانواده بزرگ اگر چه از لحاظ مالی و مادی غنی نیست، اما از ابعاد ادبی و هنری سرمایه های ارزشمند کشور محسوب می شوند.
وی جهش همدان در بخش گردشگری را بسیار ستودنی دانست و اظهار داشت: نقش همدان در پیشینه تاریخی ایران مستند و بارز است و نمی توان آنرا نادیده گرفت.
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: وجود آرامگاه عارفان و دانشمندانی همچون بوعلی سینا، باباطاهر، عین القضات و بسیاری از اندیشمندان برجسته گذشته و حال، دلایل محکمی برای ارتقا جایگاه گردشگری همدان در عرصه بین المللی است.

** شناسایی استعدادهای برتر مدارس برای رونق اقتصاد هنر
حسینی با ابراز گلایه از غفلت ورزی به برخی نهادهای فرهنگی کشور، افزود: آموزش و پرورش برای ارتقا فرهنگی و هنر باید خواستگاه و نشانگاه باشد و از این پس در اولویت توجه باشد.
وی اظهار داشت: برای شناسایی و پرورش استعدادهای برتر به مدارس سراسر کشور باید ورود کرده و برترین های هنری را گلچین و ارتقا سطح بدهیم.
معاون حقوقی و امور جلس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه شناسایی دانش آموزان مستعد نیاز به اعتبار ویژه ای ندارد، گفت: تاکنون از اقتصاد هنر غافل بوده و کمتر به آن پرداخته ایم.
حسینی یادآورشد: برای تعالی فرهنگ و هنر ایران، همه نهادهای فرهنگی کشور باید به صورت یک کل منسجم درآمده و از ظرفیت های تجمیع شده به خوبی بهره مند شویم.
به گزارش ایرنا، در این آیین علیرضا درویش نژاد با حکم وزیر به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان منصوب و از زحمات فاضل عبادی در این سمت قدردانی شد.
7527/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.