حمید بادامی نجات روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهروندان برگزیده الگوی جامعه هستند و بهره مندی از تجربه و توان آنها دربرنامه ها و اهداف آموزش شهروندی حایز اهمیت است.
وی اضافه کرد: از شروع کار جشنواره نزدیک به یک هزار تن ثبت نام کردند و پس از پالایش اولیه به 700 تن رسید و سپس با برگزاری 20 جلسه با حضور اساتید برجسته دانشگاهی و اعضای شورای اسلامی شهر همدان 170 تن انتخاب شدند تا در مرحله نهایی قرار گیرد.
بادامی نجات خاطرنشان کرد: این جشنواره سوم شهریورماه همزماه با روز همدان برگزار می شود و 6 شاخص مهم برای انتخاب نفرات برگزیده تعیین شده است.
وی افزود: حوزه فعالیت های مدنی بیشترین ثبت نامی و گزینش را داشته ایم و قرار است 60 شهروند برگزیده انتخاب شوند که 10 شهروند جزو برترین معرفی می شوند.

** برگزاری جشنواره عکس شهروندان برگزیده
دبیر جشنواره عکس شهروندان برگزیده نیز در این نشست گفت: آحاد مردم می توانند در بخش جشنواره عکس شهروندان برگزیده شرکت کنند.
لیلا یوسفی افزود: شروع جشنواره عکس از امروز دوشنبه است و تا 15 مردادماه امسال فرصت ارسال عکس دارند.
وی اضافه کرد: این جشنواره در 2 بخش حرفه ای و عکاسی با تلفن همراه برگزار می شود که جوایز نفیس برای آن در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: همه عکاسان آماتور و حرفه ای مجاز به شرکت در این جشنواره هستند.

** فرهنگ پارامتر مهم مدیریت شهری است
شهردار همدان نیز در این نشست گفت: مقوله فرهنگ پارامتر مهم مدیریت شهری است و جشنواره شهروندان برگزیده نیز در چارچوب معیارهای فرهنگی - اجتماعی برگزار می شود.
عباس صوفی با تاکید بر اینکه تببین فرهنگ رفتار شهروندان در حوزه های مختلف یکی از مهمترین هدف های شکل گیری آموزش های شهروندی است، گفت: خبرنگاران نقش بسزایی در توسعه و برجسته سازی مقوله های فرهنگی و اجتماعی و کمک به آموزش های شهروندی دارند.
وی با تقدیر از برگزاری جشنواره شهروندان برگزیده گفت: همه ساله این گلایه مندی بود که در روز همدان برنامه هدفداری از سوی شهرداری برگزار نمی شود و از این پس می توان جشنواره شهروندان برگزیده را به روز سوم شهریورماه همزمان با روز همدان در تاریخ برنامه های اجرایی شورا و شهرداری ثبت کرد.
وی خاطرنشان کرد: هدف از این جشنواره معرفی الگوهای برجسته عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی شهر همدان است ضمن اینکه شهروندان افتخاری که اصالت همدانی ندارند اما جزو افتخارات این شهر به شمار می روند نیز تقدیر خواهند شد.
** تکریم از شهروندان وظیفه ذاتی شهرداری است
مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری همدان نیز در این نشست گفت: تکریم از شهروندان وظیفه ذاتی شهرداری است که در قالب جشنواره شهروندان برگزیده به شکل باشکوه از سوی شورا و شهرداری برگزار خواهد شد.
سعید خوشبخت افزود: برگزیدگان جشنواره شهروندی در واقع منتخب و الگوهای رفتاری شهروندان هستند.
وی بیان کرد: در عرصه مدیریت شهری هر اندازه که تعداد شهروندان برگزیده بیشتر شود، امورات شهری بهتر اداره خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: خبرنگاران نیز شهروندان برگزیده به شمار می روند چر که بدون ادعا و مبتنی بر اخلاق حرفه ای رسانه به وظیفه خود در قبال آگاه سازی مردم می پردازند.
جشنواره شهروندان برگزیده سوم شهریورماه همزمان با روز همدان برگزار می شود.
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.