سرهنگ فیروز سرخوش نهاد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: دختر 25 ساله پس از روئیت تصاویر خصوصی خود در فضای مجازی با عناوین مستهجن موضوع را به پلیس فتا اطلاع رسانی کرد.
وی اضافه کرد: با توجه به هتک حیثیت و آبروریزی برای این دختر جوان، رسیدگی به این پرونده با حساسیت بیشتری دنبال شد.
رئیس پلیس فتا همدان ادامه داد: پس از بررسی های فنی پلیسی عامل انتشار تصاویر خصوصی این دختر 25 ساله دستگیر شد.
سرهنگ سرخوش نهاد افزود: به دنبال بررسی های صورت گرفته مشخص شد متهم از دوستان صمیمی و هم دانشگاهی این دختر است.
وی اظهار داشت: متهم اعتراف کرد که به خاطر انتقام جویی از دوست خود اقدام به انتشار تصاویر شخصی او به صورت گسترده در شبکه های اجتماعی کرده است.
رئیس پلیس فتا تاکید کرد: فضای اجتماعی و شبکه های اجتماعی نباید به محلی برای انتقام جویی، تلافی اختلاف ها تبدیل شود بلکه باید با راهکار مناسب برای رفع اختلاف ها اقدام کرد.
سرهنگ سرخوش‌ نهاد تاکید کرد: رعایت اخلاق در فضای سایبری به خصوص شبکه های اجتماعی یکی از الزامات فعالیت در این شبکه ها است.
وی افزود: شهروندان، قانون جرائم رایانه ‌ای را به دقت مطالعه و از پیامدهای استفاده نادرست و نابجا از این فضا و مجازات‌های پیش روی مجرمان اطلاع حاصل کنند.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه نباید عکس‌ ها و اطلاعات خصوصی خود را در اختیار دیگران حتی اقوام و دوستان بگذارید گفت: انتشار تصاویر خصوصی افراد در شبکه‌های اجتماعی اقدامی اشتباه است چرا که با انتشار این تصاویر در شبکه‌های اجتماعی دسترسی دیگران به آن راحت شده و از این طریق می‌توانند برای افراد مزاحمت ایجاد کنند.
سرهنگ سرخوش نهاد بیان کرد: تجاوز به حریم شخصی افراد، افشای اسرار آنها در فضای مجازی و انتشار فیلم و عکس های خصوصی دیگر کاربران از نظر قانون گذاران جرم تلقی شده و با خاطیان برابر قانون برخورد می شود.
وی اضافه کرد: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشابه، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی یا با مراکز پلیس فتا در میان بگذارند.
به گزارش ایرنا، سال گذشته 372 فقره پروند قضایی مربوط به فضای مجازی در استان همدان تشکیل و 258 مجرم اینترنتی شناسایی و دستگیر شدند که بیشتر پرونده های تشکیل شده در پلیس فتا مربوط به تهدید، مزاحمت، اخاذی و برداشت غیرمجاز از حساب مردم است.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.