رفعت شمس روز یکشنبه در حاشیه برپایی کارگاه تربیت استعدادیاب در همدان اظهار داشت: ایجاد مراکز تخصصی استعدادیابی در سطح استان ها یک ضرورت است و انتظار داریم هیات های همگانی سایر استان ها با الگو قرار دادن همدان در راه اندازی این مرکز اقدام کنند.
وی اضافه کرد: همچنین نیاز است استان ها نسبت به برگزاری کارگاه های تربیت مربیان استعدادیاب که جزو اهداف اصلی فدراسیون همگانی است، برنامه ریزی لازم را صورت دهند.
شمس با اشاره به توجه جدی فدراسیون همگانی به حوزه استعدادیابی گفت: جایگاه استعدادیابی در ایران با کمک دکتر علی مجدآرا رئیس فدراسیون ورزش های همگانی در حال پیشرفت است و این توجه جای تقدیر دارد.
وی افزود: هدف ما در فدارسیون برگزاری رویدادهای استاندارد و با کیفیت بالا برای جذاب کردن و مشارکت مستمر و منظم حداکثری جامعه ورزشی کشور است و برای پیشبرد این هدف نیز تلاش های فراوانی در حال انجام است.
رئیس کمیته استعدادیابی فدراسیون ورزش های همگانی کشور خاطرنشان کرد: مسیر برنامه ریزی کمیته استعدادیابی، میزان آگاهی و شناخت خانواده ها از جایگاه و اهمیت این مقوله است و در این بین از نظر و دیدگاه افراد متخصص و اساتید استعدادساز در پرورش نخبه ها بهره مند می شویم.
شمس با تاکید بر لزوم تعامل ارگان های فعال در امور ورزشی گفت: دغدغه اصلی ما نبود تقسیم کار ملی و جایگاهی بین وزارت ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، وزارتخانه ها، باشگاه ها، فدراسیون ها، شهرداری ها و سایر مراکز است.
وی افزود: در امر استعدادیابی نیاز به تعامل و هفکری بین این دستگاه های مسئول است تا بتوانیم با تقسیم کار درست، زمینه شناسایی و پرورش اصولی استعدادها و نخبه های ورزشی اقدام کنیم.
شمس یادآور شد: فدراسیون ورزش های همگانی به ویژه کمیته استعدادیابی همواره کوشیده است تا ضمن حفظ و نگهداشت ورزشکاران مستعد پایه، نسبت به قهرمان پروری و ایجاد مسیر درست برای موفقیت ورزشکاران نخبه برنامه ریزی کند.
رئیس کمیته استعدادیابی فدراسیون ورزش های همگانی کشور بیان کرد: هم اینک در رشته هایی نظیر طناب زنی، چوگو، داژبال و فیریزبی نسبت به توجه به استعدادها و برنامه ریزی اصولی در این رشته ها اهداف مستمر تعریف و اجرایی شده است.
وی افزود: معیار کمیته استعدادیابی در رشته های زیر مجموعه فدراسیون همگانی در این است که فعالیت بدنی براساس اصول علمی و تخصصی انجام گیرد.
شمس با تاکید بر توجه جدی به بازگشت ورزشکاران بازنشسته به ورزش گفت: یکی از اهداف اصلی کمیته استعدادیابی فدراسیون همگانی بازگرداندن ورزشکارانی است که به هر دلیلی از ورزش دلسرد شده و یا آسیب دیدگی منجر به دوری آنها شده است.
نخستین کارگاه تربیت استعدادیاب ورزش های همگانی کشور امروز در همدان پایان یافت.
این کارگاه برای نخستین بار در کشور توسط هیات ورزش های همگانی همدان تشکیل شده است.
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.