حمیدرضا الوند روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ایجاد اشتغال و خودکفایی اقشار زیر پوشش، هدف نهایی از فعالیت های سازمان بهزیستی است و امسال نیز تعهد شده که یک هزار و 580 شغل برای جامعه هدف این سازمان ایجاد شود.
وی در خصوص برنامه های استان همدان در هفته بهزیستی نیز گفت: 225 برنامه در تمام شهرستان های استان اجرا و 54 طرح در مراکز و موسسه های زیر مجموعه اداره کل بهزیستی استان همدان بهره برداری می شود.
وی اضافه کرد: همچنین خدمات متنوعی همچون شنوایی سنجی، گفتار درمانی و مشاوره و کاردرمانی به عموم مردم به صورت رایگان و مشاوره ژنتیک به صورت نیم بها در هفته بهزیستی ارائه می شود.
مدیرکل بهزیستی استان همدان بیان کرد: پنل شکایت غیر حضوری در سایت بهزیستی استان همدان راه اندازی شده و شهروندان می توانند از این پس علاوه بر روش های گذشته، انتقادها، شکایت ها و پیشنهادهای در خصوص واحدهای تحت نظارت این سازمان را از این طریق پیگیری کنند.
الوند در خصوص اجرای قانون جامع حمایت از معلولان نیز گفت: قانون جامع حمایت از معلولان سال گذشته تصویب و امسال به دستگاه های متولی ابلاغ شد همچنین مستمری مددجویان سازمان بهزیستی بعد از حدود 20 سال افزایش یافت و این نشان از تلاش دولت تدبیر و امید در راستای ارتقای زندگی جامعه هدف این سازمان دارد.
وی بر اهمیت فعالیت اورژانس اجتماعی تاکید و بیان کرد: باید تمام شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت استان از خدمات اورژانس اجتماعی بهره مند باشند که همه شهرستان استان همدان به جز فامنین را شامل می شود با این وجود رایزنی های لازم انجام شده و سعی می شود امسال شهرستان فامنین نیز با وجود جمعیت کمتر از 50 هزار نفر جمعیت به ناوگان اورژانس اجتماعی مجهز شود.
الوند با بیان اینکه طبق آمار تماس های اورژانس اجتماعی، مهمترین آسیب اجتماعی در استان همدان اختلافات حاد خانوادگی است گفت: دومین آسیب، همسرآزاری و سومین آسیب کودک آزاری است.
مدیرکل بهزیستی استان همدان اظهار داشت: براساس بررسی های دفتر مدیریت و ارزیابی عملکرد استانداری همدان، ادراه کل بهزیستی به عنوان سازمان پیشرو در راه اندازی میز خدمت انتخاب و اداره ها بهزیستی در تمامی 9 شهرستان استان به میز خدمت مجهز شده اند.
وی تاکید کرد: همچنین از شهریورماه امسال 40 خدمت سازمان بهزیستی به صورت الکترونیکی به مراجعان این سازمان ارائه می شود.

** فعالیت سه کمپ ترک اعتیاد بانوان در استان همدان
معاون پیشگیری و امور فرهنگی بهزیستی استان همدان نیز گفت: تا پایان سال گذشته 40 کمپ ترک اعتیاد در استان داشتیم که 2 مورد از این کمپ ها مربوط به بانوان هستند.
امیر کوکاییان افزود: سه کمپ در ملایر در آستانه راه اندازی هستند که یکی از این کمپ ها مربوط به بانوان است و با راه اندازی این کمپ ها، تعداد کمپ ترک اعتیاد بانوان در استان به سه کمپ می رسد.
وی با بیان اینکه استان همدان هم اکنون در زمینه اعتیاد رتبه 21 و در زمینه طلاق رتبه 17 را در کل کشور دارد اضافه کرد: استان همدان کمپ ترک اعتیاد دانش آموزان ندارد و تنها کمپ ترک اعتیاد دانش آموزان در استان سیستان و بلوچستان راه اندازی شده است.
کوکاییان ادامه داد: 19 مرکز مشاوره روانشناختی حضوری، یک مرکز غیر حضوری و 11 خانه سلامت روان محلی در راستای مشاوره روانشناختی فعال هستند.

** 34 هزار معلول زیر پوشش بهزیستی همدان
معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان نیز در این نشست گفت: بیش از 30 هزار خانوار معلول زیر پوشش این اداره کل هستتند که 2.7 جمعیت معلول کل کشور است.
فرید الدین شیخ الاسلامی افزود: 34 هزار معلول در بهزیستی استان تشکیل پرونده داده اند و از خدمات مستمر و غیر مستمر این سازمان بهره مند هستند و از این تعداد بیش از یک هزار و 200 معلول در 14 مرکز شبانه روزی سالمندان، معلولان روان و معلولان ذهنی استان نگهداری می شوند.

** شناسایی 40 کودک کار در همدان
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان نیز گفت: در سه ماهه نخست امسال 36 کودک کار شناسایی و از ابتدای سال جاری تاکنون 40 کودک شناسایی شده اند و کار ساماندهی آنها در در حال انجام است.
جمشید شیران با بیان اینکه این کودکان در بازه سنی پنج تا 18 سال قرار دارند افزود: از این تعداد چهار تن دختر و مابقی پسر بوده اند.
گفتنی است؛ 23 تا 31 تیرماه به نام هفته بهزیستی با شعار 'بالندگی و صیانت اجتماعی با توسعه به زیستن 'نامگذاری شده است.
استان همدان دارای حدود یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت است که حدود یک سوم جمعیت استان به طور مستقیم و غیر مستقیم از خدمات ارتقایی، پیشگیری، حمایتی و توانبخشی بهزیستی استان بهره مند هستند.
1181/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.