به گزارش ایرنا، علی اصغر زبردست شامگاه جمعه در نشست فعالان اقتصادی استان همدان با سفرای کشورهای خارجی مقیم ایران اظهار داشت: مدت زمان اقامت در سفرهای خارجی پنج تا 10 روز است که هر چه زمان آن افزایش می یابد استان های بیشتری به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می شوند.
وی اضافه کرد: حتی در صورتی که یک مسافر خارجی 10 روز قصد گردش و اقامت در ایران را داشته باشد به علت قرار نداشتنن همدان در رینگ گردشگری کشور، اسم این استان در فهرست مقصدهای گردشگری وی قرار نمی گیرد.
رئیس اتاق بازرگانی همدان اظهار داشت: برای قرار دادن این استان در رینگ اول گردشگری کشور، باید هزینه تبلیغاتی و مالی زیادی صورت گیرد.
زبردست با بیان اینکه بسیاری از سفارتخانه های ایران شناختی از همدان ندارند، گفت: باید کتابچه و بروشرهایی حاوی ظرفیت های گردشگری این استان تهیه و در اختیار سفارتخانه ها قرار گیرد تا افرادی که به این مکان ها مراجعه می کنند، اطلاعات لازم را دریافت کنند.
وی افزود: به تازگی با همت یکی از سازمان ها کتابچه ای 15 جلدی به سفارتخانه های ایران ارسال شده است که مسئولان سفارت عنوان کردند که این کار برای نخستین بار صورت می گیرد.
رئیس اتاق بازرگانی همدان بیان کرد: همزمان با روز بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک، همایش طب سنتی به میزبانی علوم پزشکی برگزار می شود.
زبردست با بیان اینکه دانشمندان بزرگ جهان در همایش طب سنتی حضور می یابند، افزود: همزمان با این آیین نمایشگاه سرامیک و سفال آسیا و نمایشگاه صنایع دستی کشور نیز در همدان گشایش می یابد.
وی گفت: برای حضور در این نمایشگاه، از روسای اتاق های بازرگانی چند کشور به همراه مسئولان ملی و روسالای اتاق بازرگانی ایران دعوت به عمل آمده است.
رئیس اتاق بازرگانی همدان ادامه داد: همچنین امسال دانشکده «دی هشت» در محل دانشگاه بوعلی سینا همدان گشایش می یابد.
زبردست با بیان اینکه همدان امسال میزبان باستان شناشان و ایران شناسان بزرگ جهان است، اظهار داشت: همایشی با محوریت جاده ابریشم سال 2018 در همدان برگزار می شود.
وی افزود: جاده ابریشم از چین آغاز شده و به مادرید اسپانیا ختم می رسد و این مسیر 70 کشور و 300 شهر را شامل می شود که 14 شهر در ایران قرار دارد.
رئیس اتاق بازرگانی همدان اضافه کرد: مسئولان چین با شیطنت قصدشان هدایت جاده ابریشم به سمت روسیه با هزینه کرد 700 میلیارد دلار بود.
زبر دست ادامه داد: به دنبال رایزنی با رئیس مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم مقرر شد اجازه ندهیم که این مسیر از ایران خارج شود.
وی ادامه داد: بنابراین مقرر شد گردهمایی با این موضوع با حضور مسئولان چند کشور و شهرداران شهرهای مسیر جاده ابریشم در همدان برگزار شود.
رئیس اتاق بازرگانی همدان گفت: چهلمین اجلاس نشست مجمع جهانی گردشگری آبانماه امسال به میزانی همدان و با حضور دبیرکل سازمان جهانی گردشگری برگزار می شود.
زبر دست ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است بین 300 تا 400 شرکت و آژانس خصوصی در این اجلاس حضور یابند.
وی بیان کرد: همچنین برنامه ای برای استارت آپ ها در آذر ماه پیش بینی شده که به میزبانی تهران در برج میلاد و همدان برگزار می شود.
همدان در سال 2018 میلادی به عنوان پایتخت گردشگری در کهن قاره آسیا برگزیده شده و در این راستا دیروز و امروز میزبان سفرای چندین کشور و ده ها نماینده خارجی بود.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.