به گزارش ایرنا نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در این آیین اظهار داشت: اقدام سرمایه گذار ملایری در احداث این بنای مجلل قابل تقدیر و الگو برای سایر سرمایه گذاران است.
آیت الله غیاث الدین طه محمدی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاران استان باید برای ایجاد اشتغال و تولید وارد عرصه شوند، افزود: با انجام کارهای خیر و ماندگار از این خانه دنیوی زاد و توشه ای برای آخرت خود برداریم.
وی اسلام را دین اعتدال دانست و خطاب به سرمایه گذاران تاکید کرد: تمامی اقدام شما باید در راه حلال و جلب رضایت خداوند باشد، چراکه یک انسان عاقل و شیعه امیرالمومنین(ع) سعادت دنیا و آخرت را باید در کنار یکدیگر داشته باشد.
آیت الله طه محمدی تاکید کرد: سرمایه گذاران این استان تا اندازه ای که توانایی دارند باید سرمایه های خود را در عرصه های مختلف برای ایجاد اشتغال و تولید وارد کنند و کاری کنیم که در کشور حتی یک بیکار هم نباشد.
وی اظهار داشت: بهره برداری از این مجتمع پذیرایی برای شهروندان ملایری و تمامی مسافران و گردشگران به ویژه زائران کربلا که از این مسیر عبور می کنند، یک مکان بسیار مناسب برای اقامت است.

** احداث هتل گام دیگر ملایر در توسعه صنعت گردشگری است
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز تکیه بر داشته ها و توانایی های بومی و منطقه ای را یکی از مباحث بسیار مهم در سال های اخیر عنوان کرد و گفت: محور تحقق اقتصاد مقاومتی که توسط رهبر معظم انقلاب تاکید شد، توجه به توانایی های بومی و منطقه ای است.
محمد کاظمی با بیان اینکه این شعار در استان همدان و شهرستان ملایر بسیار خوب مورد توجه قرار گرفت بیان کرد: مبل و منبت یکی از پتانسیل های خوب منطقه ملایر است که سال گذشته این شهرستان به عنوان پایتخت مبل و منبت ایران به ثبت رسید.
کاظمی ادامه داد: امیدواریم در آینده ای نزدیک ملایر به عنوان شهر جهانی انگور به ثبت برسد که این 2 توانمندی ویژه ای برای تحقق اقتصاد مقاومتی و حرکت پرشتاب به سمت اشتغال و تولید است.
وی افتتاح مجتمع پذیرایی عطر سیب را مناسب شرایط کنونی ملایر دانست و افزود: سال گذشته همزمان با برگزاری جشنواره ملی مبل و منبت بیش از 60 هزار مسافر و گردشگر وارد این شهرستان شدند و محل اقامت و پذیرایی نیاز داشتند که این مجتمع می تواند کمک کننده و برای شهر یک آبرو و زینت باشد.
وی از سرمایه گذار مجتمع پذیرایی عطر سیب خواست: اقدام بعدی آنها ساخت هتل بسیار شکیل در ملایر باشد که در این راه می توانند از دیگر سرمایه گذاران ملایری نیز دعوت کنند.
کاظمی گفت: با وجود هتل کریم خان زند و اقامتگاه های مناسب در ملایر، اما این تعداد پاسخگوی نیاز شهرستان نیست و گام بعدی در توسعه صنعت گردشگری باید ساخت یک هتل در ملایر باشد.
وی همچنین ایجاد اشتغال برای بیش از 130 تن توسط این سرمایه گذار ملایری در حوزه های مختلف صنعت و گردشگری را قابل تقدیر و احترام دانست و گفت: در شرایط کنونی که با مسائل اقتصادی و فرا منطقه ای مواجه هستیم، باید دست سرمایه گذاران بومی و منطقه ای را ببوسیم.
نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس دهم با تاکید بر اینکه اقدام سرمایه گذار مجتمع پذیرایی عطر سیب باید الگوی دیگر سرمایه گذاران باشد، بیان کرد: از سرمایه گذاران شهرستان در حوزه های مختلف دعوت به همکاری می کنیم.
کاظمی وجود وحدت و همدلی در مجموعه مدیریت استان و شهرستان و نمایندگان مجلس را قابل تقدیر دانست و اظهار داشت: تمامی نمایندگان و مدیران استانی و شهرستانی در راستای حل مشکلات مردم اتفاق نظر دارند.
وی ابراز امیدواری کرد: با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و پشتیبانی مردم به طور قطع می توانیم از گردنه های سخت کنونی عبور کنیم و دولت، مجلس و قوای حاکم با این پشتوانه ها در مسیر حل مشکلات گام برمی دارند.

** سرمایه گذاری 60 میلیارد ریالی برای طرح توسعه مجتمع پذیرایی عطر سیب
مدیر مجتمع پذیرایی'عطر سیب' نیز اظهار داشت: عملیات اجرایی این مجتمع از سال 81 آغاز و پس از وقفه چند ساله از سال 90 ساخت آن شتاب گرفت.
خسرو حاتمی بیان کرد: 60 میلیارد ریال برای احداث این مجتمع پذیرایی به مساحت چهار هزار مترمربع در 2 طبقه هزینه شده است و یک هزارو 400 تن ظرفیت دارد.
وی ادامه داد: احداث سفره خانه سنتی با ظرفیت 200 تن، باغ عقد و حنابندان با ظرفیت 500 تن و هفت هتل توریستی با زیربنای 80 مترمربع مجهز به سونا، استخر و جکوزی در طرح توسعه این مجتمع در حال احداث است.
حاتمی گفت: در مجموع 120 میلیارد ریال برای تکمیل طرح توسعه مجتمع پذیرایی عطر سیب هزینه خواهد شد که پیش بینی می شود تا یک سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.
وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در ایجاد اشتغال، تولید و مسائل اقتصادی افزود: در این راستا سعی ما بر این بود تا بتوانیم به تاکید رهبری عمل کنیم و در پیشرفت کشور سهیم باشیم.
حاتمی با بیان اینکه ملایر شرایط بسیار مناسبی برای ارائه خدمات گردشگری دارد، خواستار همراهی و حمایت دستگاه های اجرایی با سرمایه گذاران شد و بیان کرد: باید در کنار یکدیگر برای آبادانی شهر و معرفی این استان و شهرستان به دنیا تلاش کنیم.
مدیر مجتمع پذیرایی'عطر سیب' با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی در کشور و توطئه های دشمنان علیه نظام گفت: هیچ توطئه ای نمی تواند جلوی پیشرفت کشور ما را بگیرد و به طور قطع با وحدت و همدلی می توانیم مشکلات پیش رو را پشت سر بگذاریم.
حاتمی ایران را کشوری غنی و رو به پیشرفت دانست و تاکید کرد: ما در بسیاری از موارد برای ایجاد اشتغال نیاز به سرمایه گذاری خارجی نداریم، چراکه سرمایه گذاران بسیار بزرگ و مستعدی در استان و شهرستان هستند که باید از ظرفیت آنها در ایجاد اشتغال و تولید استفاده کرد.
وی تنها راه برون رفت از مشکلات کنونی را در کنار هم بودن و اتحاد دانست و گفت: برای تحقق اشتغال و تولید سرمایه گذاران باید حمایت شوند و مدیران دستگاه های اجرایی در کنار آنها باشند.
به گزارش ایرنا، مجتمع پذیرایی 'عطر سیب' در کیلومتر چهار محور ملایر به اراک واقع شده و یکی از بزرگترین مجتمع های پذیرایی شهرستان ملایر به شمار می رود.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.