به گزارش ایرنا، محمد ناصر نیکبخت روز چهارشنبه در قرارگاه اقتصاد مقاومتی همدان افزود: این استان در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده که فرصت مغتنمی برای ایران و این استان است.
وی با بیان اینکه در این سال همدان میزبان وزرای گردشگری 34 کشور آسیایی و بیش از 500 عضو وابسته به سازمان جهانی گردشگری است اظهار داشت: میزبانی سفرای کشورهای مقیم ایران نیز در همین راستا و با هدف معرفی ظرفیت‌های استان، توسعه گردشگری و رونق اشتغال برگزار می شود.
وی با بیان اینکه برخی معتقد هستند رویداد همدان 2018 تاثیرات منفی بر استان دارد افزود: به همین منظور کارگروه فرهنگی در این راستا برگزار شده است.
استاندار همدان گفت: استانهای بزرگ کشور همه ساله میزبان گردشگران بی شماری هستند اما این شهرها به فرهنگ و دین مذهب خود پایبند بوده و هستند.

** تاکید استاندار همدان به جذب اعتبارات اوراق خزانه تا 31 تیرماه
استاندار همدان همچنین با اشاره به 31 تیرماه پایان سال مالی اظهار داشت: مدیران دستگاهها اجرایی اعتبارات اوراق خزانه را جذب کنند.
نیکبخت ادامه داد: دولت اعتبارات و تخصیص هایی که داده با وجود همه مشکلات، مطلوب بوده و باید جذب شود و اگر جذب نشود نسبته به تغییر مدیران تصمیم گیری خواهد شد.
وی با بیان اینکه هر نهادی اعتبارات بیشتری می تواند جذب کند افزود: دستگاهی که اعتبارات را نمی تواند جذب کند، اعلام کنند تا کمیته تخصیص استان برای تعیین تکلیف قانونی آن اقدام کند.
رئیس قرارگاه اقتصاد مقاومتی در استان همدان ادامه داد: تذکرات و صراحتی که در کلام بنده خطاب به مدیران برای کار و تلاش به این دلیل است که امانتدار مردم هستیم و در شرایط فعلی کار بیشتر را می طلبد.

** 28 هزار شغل در همدان ایجاد شد
استاندار همدان همچنین با بیان اینکه تعهد اشتغال استان همدان در سال 96 ، 19هزار و 800 شغل بوده است افزود: تاکنون بیش از 28 هزار شغل در این استان ایجاد شده است که بیشتر از تعهد استان بوده است.
نیکبخت بیان کرد: فروش مبل و منبت در ملایر بررسی شد و اتحادیه ها، درودگران و نمایندگان ملایر نامه ای را نوشته اند و مستند اعلام کرده اند در سال گذشته به ویژه ماههای پایانی سال چهارهزار و 100 میلیارد ریال مبل و منبت فروخته اند که البته فروش بیش از این بوده است و نباید خودمان را زیر سوال ببریم.
استان همدان در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده است و در این سال میزبان وزرای گردشگری 34 کشور آسیایی و بیش از 500 عضو وابسته به سازمان جهانی گردشگری خواهد بود.
استان همدان که در دامان کوه الوند پهنه گسترانیده با تمدن سه هزار ساله از کهن‌ ترین شهرهای جهان است و در سال 85 با مصوبه مجلس شورای اسلامی به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران معرفی شد.
این استان با دارا بودن آثار تاریخی و باستانی ارزشمندی همچون تپه هگمتانه، کتیبه های گنجنامه، آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، گنبد علویان و جاذبه های طبیعی همچون غار علیصدر هم‌ اکنون به عنوان پنجمین شهر گردشگری کشور شناخته می‌ شود.
7523/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.