حسین بابایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تکمیل طرح های عمرانی نیمه تمام با همکاری شورای اسلامی شهر در اولویت قرار دارد و در حال حاضر طرح جدید عمرانی آغاز نمی شود.
وی افزود: طرح هایی همچون بام ملایر، مینی ورد و پارک کوهسار که برای شهرداری انتفاعی است و نقش مهمی در توسعه گردشگری و اقتصاد شهری دارد، به مرور تکمیل می شود.
بابایی بیان کرد: تا اتمام طرح های عمرانی نیمه کاره شهرداری طرح جدیدی را شروع نمی کنیم، بلکه آنچه ضرورت شهر و مردم است، در دستور کار است.
وی با بیان اینکه در اجرای طرح های عمرانی شهرداری قصد عوام فریبی نداریم، ادامه داد: مجموعه مینی ورد به دلیل شرایط بد جوی و تعطیلی روند عملیات اجرایی آن، رو به نابودی بود که با وجود مشکلات مالی در صدد افزایش پیشرفت فیزیکی در تکمیل این طرح مهم گردشگری شهر هستیم.
شهردار ملایر همچنین به آغاز فعالیت کارخانه آسفالت اشاره کرد و افزود: کارخانه آسفالت مدتها تعطیل بود که دوباره به چرخه تولید بازگشت.
بابایی بیان کرد: در حوزه بازآفرینی اعتباراتی را از دولت گرفتیم و در حال احیای محله ها به ویژه در حاشیه شهر همچون شمس آباد و سرجو هستیم.
وی یادآور شد: 2 منطقه ای شدن شهرداری ملایر غیر قانونی بود و وجهه قانونی نداشت که به همین دلیل مجبور به ادغام این 2 منطقه شدیم.
بابایی با بیان اینکه شهرداری ملایر از نظر شهرداری الکترونیک عقب مانده است، گفت: به همین منظور مدتی است این طرح را شروع کرده ایم و اجرای کامل آن کمی زمان بر است.
وی تکمیل نقشه هوایی شهر، جدا کردن آب فضای سبز از آب شرب شهری، تقویت واحد حمل و نقل و ترافیک، اجرای سیستم آبیاری نوین در فضای سبز شهری و ایجاد محل جدید جمع آوری و دفن زباله را از دیگر اقدامات برشمرد.
بابایی تغییر ساختار در شهرداری ملایر در راستای رسیدن به اهداف و رفع نیازهای شهروندان را اولویتی مهم برشمرد و افزود: این امر جز با همراهی و مشارکت مردم محقق نمی شود.
شهردار ملایر تاکید کرد: هرگونه خدمات و اقدامات در شهرداری ملایر برای جلب اعتماد شهروندان شفاف سازی می شود.
بابایی همچنین اجرای طرح محله محوری را یک اقدام مهم در شهرداری ملایر عنوان و بیان کرد: در این راستا طبق اطلاع رسانی قبلی و به دور از هرگونه عوام فریبی و دادن وعده های غیرعملیاتی، در محله های مختلف شهر حضور پیدا می کنیم که بازخورد بسیار مثبتی دارد.
وی با بیان اینکه در سلامت اداری به طور جد وارد شدیم، ادامه داد: جلوی بسیاری از رانت خواری ها و سوءاستفاده ها را در شهرداری ملایر گرفتیم و در این راه مصمم هستیم.
بابایی بهبود عملکرد شهرداری در حوزه های مختلف و بهبود دیدگاه مردم نسبت به عملکرد شهرداری را 2 راهبرد مهم برای اداره شهرداری عنوان کرد و افزود: شهرداری بدون مشارکت مردم به وضعیت مطلوب نمی رسد.
وی حیات شهرداری ها را وابسته به شرایط بازار و درآمد پایدار دانست و بیان کرد: از دهه 60 که شهرداری ها به صورت رسمی مستقل شدند، ساز و کار مناسبی برای تامین نیازهای مالی آنها مشخص نشد.
بابایی با بیان اینکه شهرها دارای بضاعت مالی همگنی نیستند، گفت: این در حالیست که 38 درصد محله های ملایر بازآفرینی هستند و نیاز به رسیدگی دارند، در حالیکه توانایی مالی بالایی برای پرداخت هزینه های شهری را ندارند.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.