به گزارش ایرنا، رضوان سلماسی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باتوجه به جمعیت کارکنان شهرداری همدان، مدیریت شهری می تواند پایلوت اجرایی این طرح باشد و انتظار می رود شهردار اهتمام ویژه به انجام آن داشته باشد.
وی اضافه کرد: سه شنبه های بدون خودرو در راستای فرهنگ سازی مناسب برای کاهش آلایندگی ها، افزایش سلامت شهروندان و نیز بهره مندی از فواید دوچرخه سواری است.
سلماسی بیان کرد: شهروندان می توانند با مشارکت در این طرح به انجام امور شهری خود بدون استفاده از خودروی شخصی بپردازند که کمک شایانی به حفظ محیط زیست و سلامت آنها خواهد داشت.
وی افزود: انتظار می رود شهردار، معاونان و مدیران شهرداری حضور پرشور در این طرح داشته باشند تا الگویی مناسب برای ترغیب سایر کارکنان شهرداری و نیز در مرحله دوم شهروندان همدانی باشد.
سلماسی خاطرنشان کرد: چه بسا با برنامه ریزی مناسب بتوان این طرح را در طول هفته افزایش داد و شاهد حضور پرشمار اقشار مختلف جامعه در برگزاری آن در چند روز از هفته بود.
وی یادآور شد: از آنجا که تقویت ورزش کارمندی یکی از سیاست های اصلی شورای اسلامی شهر همدان است بنابراین می طلبد در راستای توسعه فرهنگ دوچرخه سواری در بین کارمندان نیز اقدام های لازم و تشویقی را انجام داد.
طرح سه شنبه های بدون خودرو در همدان تاکنون به شکل رسمی به اجرا در نیامده است.
این طرح ملی هر چند اکنون در برخی کلانشهرها اجرایی شده اما نیاز به برنامه ریزی و اتخاذ هماهنگی های لازم از سوی نهادهای نظارتی دارد.
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.