محمد مهدی شهیدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به محدودیت‌های منابع آبی و کاهش نزولات آسمانی، نیروگاه‌های برق‌آبی تحت تاثیر قرار گرفته اند و خاموشی ها از ساعت 9 صبح در زمان پیک مصرف در سطح استان انجام می شود.
وی اظهار داشت: 9 هزار مگاوات ظرفیت تولید نیروگاه های برق‌آبی در استان همدان بوده که پیش‌بینی می‌شود به پنج هزار مگاوات کاهش یابد.
وی با بیان اینکه چهارهزار مگاوات در تولید نیروگاه برق‌آبی کسری وجود دارد افزود: سهمیه پیک بار سال گذشته استان همدان 692 مگاوات بود که با اقدامات انجام شده در بخش‌های مختلف به 663 مگاوات کاهش یافت.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان ادامه داد: در حال حاضر مطالبات این شرکت از مشترکان بخش های مختلف خانگی، کشاورزی، صنعتی، دستگاه های اجرایی و سایر انشعاب ها یک هزار و 40 میلیارد ریال است.
شهیدی با بیان اینکه سرانه مصرف برق مشترکان استان در سال 96 نسبت به سال 95 حدود 3.5 درصد کاهش یافت ادامه داد: پیک بار مصرف سال 97 در روزهای 15 خرداد تا 15 شهریور بسیار بالا است که در این مدت روزانه 2 ساعت و در مجموع 180 ساعت، زمان پیک تعیین شده که در این زمان بیش از 20 هزار مگاوات به مصرف کشور افزوده می شود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان بیان کرد: در سطح استان در سال 96 هیچگونه خاموشی انجام نشد اما با مدیریت مصرف، این استان توانست سرانه صرفه جویی مدنظر شرکت توانیر را اعمال کرده و رتبه دوم را در سطح کشور در زمینه کاهش پیک بار 96 کسب کند.
وی ادامه داد: 35 درصد برق استان در سال 96 در بخش کشاورزی صرف شد لذا بیشترین اقدامات برای صرفه جویی در این بخش انجام شد و مشوق های خوبی برای کشاورزان در نظر گرفته شد.
شهیدی استفاده از کنتورهای هوشمند و نصب کنتورهای فهام را از جمله اقدامات انجام شده در راستای مدیریت پیک بار در بخش کشاورزی استان برشمرد و گفت: در بخش خانگی نیز اقدامات فرهنگی و تبلیغی در راستای مدیریت مصرف انجام شده است.
وی در خصوص نیروگاه های خورشیدی استان نیز گفت: همدان از استان های پیشتاز در زمینه احداث نیروگاه های خورشیدی است که از سال 95 اقدامات گسترده ای در زمینه جذب سرمایه گذاران خارجی و مدیریت تولید انرژی انجام داده است.
وی بیان کرد: علاوه بر 2 نیروگاه خورشیدی در سال 95 ، سه نیروگاه هفت مگاواتی نیز در سال 96 وارد مدار شد و با این اقدام، ظرفیت استان در این بخش به بالای 35 مگاوات رسید و امسال با برنامه ریزی های انجام شده این روند تداوم می یابد.
شهیدی با بیان اینکه تلفات انرژی از شاخص های اقتصاد مقاومتی و مورد پیگیری شرکت توانیر است بیان کرد: تلفات انرژی در بخش فنی با اصلاح شبکه ها کاهش می یابد و در بخش غیر فنی برق های غیر مجاز و لوازم منزل هستند که در سال های اخیر تلفات انرژی روند کاهشی مطلوبی داشته است.
گفتنی است؛ 17 هزار مشترک جدید در سال 96 به تعداد مشترکان شرکت توزیع برق استان همدان افزوده شد و مجموع مشترکان این شرکت تا پایان سال 96 به 722 هزار و 140 مشترک رسید.
7523/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.