سید سعید شاهرخی روز چهارشنبه در کارگروه خانواده و بانوان همدان اظهار داشت: طبق آمار رسمی کشور 68 هزار و 592 تن از بانوان در همدان سرپرست خانوار هستند که 8.7 درصد از جمعیت زنان را تشکیل می دهند که باید برای توانمند سازی و آموزش آنها برنامه ریزی شود.
وی اضافه کرد: برای حمایت از زنان آموزش دیده و تخصیص تسهیلات برای به نتیجه رسیدن آموزش‌ها، لازم است تا توانمند سازی این سرمایه اجتماعی تکمیل شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان بیان کرد: با تشکیل نمایشگاه های فصلی و دائمی برای فروش محصولات زنان سرپرست خانوار، از این قشر حمایت می شود.
شاهرخی افزود: نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل داده‌اند که در زمینه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، علمی، اقتصادی و مدیریت نقش برجسته دارند.
وی اضافه کرد: مسئولان فضا را برای نقش آفرینی بیشتر بانوان باید فراهم کنند تا شاهد رشد و ارتقای این سرمایه های اجتماعی باشیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: نگاه ویژه‌ به جایگاه بانوان توصیه دین مبین اسلام است و در دستور کار دولت تدبیر و امید نیز قرار دارد.
شاهرخی ادامه داد: با توجه به سیاست های وزارت کشور در حوزه زنان به دنبال تبیین سند ارتقا وضعیت زنان استان همدان هستیم.
وی از برگزاری کنگره ملی سرکار خانم دباغ خبر داد و بیان کرد: در این راستا کمیته های مربوط تشکیل شده و برای برگزاری مطلوب و شایسته کنگره برنامه ریزی می شود.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.