به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری همدان، محمد ناصر نیکبخت که به همراه نمایندگان مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی دیدار داشتند، افزود: در این دیدار همچنین مقرر شد، عملیات اجرایی طرح راه آهن ملایر - همدان با حضور وزیر راه و شهرسازی تا آخر تیر ماه جاری آغاز شود.
وی با بیان اینکه به منظور بازسازی و بهسازی راه های روستایی استان همدان 50 میلیارد ریال به این بخش تخصیص یافت افزود: بر اساس دستور وزیر راه، جاده‌ روستاهای بالای 20 خانوار استان تا پایان سال تکمیل می شود.
وی خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین تصمیم های لازم برای کمک به طرح های راه و شهرسازی از جمله جاده مرادبلاغی قهاوند و همدان از طریق آزاد راه؛ چهار بانده شدن جاده علیصدر؛ محور توره ملایر و جاده نهاوند، آورزمان اتخاذ شد.
استان همدان پنج هزار و 111 کیلومتر انواع راه دارد.
به گزارش ایرنا، راه آهن همدان - تهران به طول 267 کیلومتر و است که در مسیر خود از شهرهای تهران، رباط کریم، ساوه، فامنین و همدان عبور می کند.
احداث این خط ریلی که پس از سالها وقفه در دولت تدبیر و امید بار دیگر جان گرفت و دنبال شد، دارای 35 پل به طول یک هزار و 640 متر و به صورت یک خطه با سرعت 160 کیلومتر در ساعت برای مسافربری و 120 کیلومتر در ساعت برای قطاری طراحی شده است و با بهره برداری از آن زمان حدود چهار ساعته سفر از پایتخت به همدان از طریق اتوبوس، به 2 ساعت کاهش می یابد.
7523/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.