به گزارش ایرنا حبیب الله موسوی بهار روز چهارشنبه در سی و سومین همایش روسای اورژانس پیش بیمارستانی کشور در همدان بیان کرد: اجرای 300 طرح عمرانی در حوزه بهداشت و درمان همدان از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت که تاکنون بخشی بهره برداری و بخش دیگری در حال اجرا است.
وی افزود: اولویت این دانشگاه تکمیل طرح های پیش بینی شده در نقاط محروم و کم برخوردار و نوسازی تجهیزات پایگاه های محروم و فرسوده بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اضافه کرد: هدف مجموعه بهداشت و درمان، تسهیل کردن دسترسی مردم به امکانات و خدمات پزشکی است.
مسوی بهار با بیان اینکه یکی از درخشان ترین بخش های اجرایی و عملیاتی حوزه بهداشت و درمان، تقویت فوریت های پزشکی است افزود: سرمایه های مردم در بخش اورژانس پیش بیمارستانی به خوبی و به جا هزینه شد و اجرای طرح تحول سلامت چهره اورژانس پیش بیمارستانی را تغییر داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان یادآوری کرد: یکی از بزرگترین دغدغه ها وضعیت فوریت های پزشکی و پایگاه های امداد و نجات بود چرا که استفاده بیش از حد از آمبولانس ها موجب شکل گیری پرونده های قضایی برای تکنسین های اورژانس شده بود.
موسوی بهار توضیح داد: متوسط عملکرد آمبولانس در گذشته به 700 هزار کیلومتر رسیده بود و بروز نقص های فنی مکرر و تاخیر در رسیدن بیمار به مرکز درمانی موجب شکایت خانواده بیماران و تشکیل پرونده های قضایی می شد.
وی ادامه داد: با وجود فرسودگی آمبولانس ها، مجهز نبودن مراکز اورژانس و مراکز امداد جاده ای، اما همچنان خدمات بدون وقفه ادامه داشت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان بیان کرد: با توجه به تجهیز و نوسازی بیشتر ساختمان های اورژانس جاده ای این استان، می توان عنوان کرد که همدان در اجرای طرح های پیش بینی شده برای این حوزه در برنامه ششم توسعه، پیشتاز است.
موسوی بهار بیان کرد: هم اینک بیشتر شهرستان های همدان به 'پد' فرود بالگرد مجهز هستند و می توان به راحتی مصدوم و بیمار را با استفاده از بالگرد به بیمارستان منتقل کرد.
وی تصریح کرد: با وجود خدمات بی شمار حوزه بهداشت و درمان اما بی حرمتی ها و بد اخلاقی ها بر سر این قشر مظلوم بسیار زیاد است که برای مثال ختم شدن پرونده حقوق های نجومی به فعالان در این مجموعه را می توان عنوان کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: عده ای با بی شرمی این همه خدمت را زیر سوال می برند و بی تدبیری خود و سرقت های خود را به این وزارتخانه نسبت می دهند.
موسوی بهار بیان کرد: در حالیکه عنوان می شود که وزارت بهداشت از ارز دولتی برای واردات خودروی لوکس استفاده کرده اما متولیان این حوزه با قدرت دفاع کرده و عنوان کردند که حتی یک خودرو هم از این طریق وارد نکرده اند.
وی تاکید کرد: نباید اجازه داد اعتماد مردم به این حوزه خدشه وارد شود چون این اعتماد ناشی از عملکرد مطلوب وزارت بهداشت است.
سی و سومین همایش روسای اورژانس پیش بیمارستانی و مدیران حوادث دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی کشور به میزبانی همدان برگزار شد.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.