شهرام عابدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 120 مورد از این تسهیلات به مبلغ 15 میلیارد و 230 میلیون ریال از منابع داخلی و 313 مورد آن به مبلغ 57 میلیارد و 60 میلیون ریال از منابع بانکی هزینه شده است.
وی با بیان اینکه در بهار امسال افزون بر 13 هزار مورد بازرسی و نظارت بر این طرح ها داشته ایم، 254 مورد از این فرصت های شغلی را در زمینه تولید و 179 مورد آن را در زمینه خدمات اعلام کرد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) همدان بیان کرد: 151 مورد از این فرصت هایی شغلی در شهرها و 282 مورد از آن در روستاهای همدان ایجاد شده است.
عابدی با اعلام برنامه های این نهاد در جهت ایجاد اشتغال و خودکفایی مددجویان تحت حمایت، گفت: پرداخت تسهیلات اشتغال، نظارت بر طرح های اجرا شده و برگزاری دوره های آموزشی و کاریابی برای مددجویان از جمله فعالیت های واحد خودکفایی و اشتغال این نهاد است.
ومعاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان ادامه داد: در همین ارتباط از ابتدای امسال یک هزار و 350 میلیارد ریال اعتبار برای خودکفایی و اشتغال مددجویان اختصاص داده شد.
عابدی با بیان اینکه توانمند سازی خانوارهای مددجو از مهم‌ ترین اقدامات کمیته امداد است، گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون یک هزار و 391 مددجو از دوره های آموزش فنی و حرفه ای بهره مند شده اند و اغلب آنان در رشته های دامداری، قالی بافی، خیاطی و آرایشگری آموزش های لازم را فرا گرفته اند.
وی با بیان اینکه سال گذشته 12 میلیارد ریال در حوزه آموزش مددجویان اختصاص داده شد، گفت: در سال گذشته 60 درصد از مددجویان آموزش دیده معادل یک هزار و 980 نفر مجری طرح های اشتغال شدند.
گفتنی است، حدود 49 هزار خانواده نیازمند شامل 86 هزار نفر به صورت مستمر از کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان خدمات دریافت می کنند.
1181/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.