رضا قیاسی روز سه شنبه در شورای اقامه نماز در استانداری همدان افزود: فریضه نماز با ایجاد تغییر در رفتارهای جمعی و فردی به نجات جامعه کمک می کند و دولت تدبیر و امید از ابتدای فعالیت خود با انتخاب مشاور رئیس جمهوری در امور نماز و در هماهنگی با ستاد اقامه نماز کشور به همه وزارتخانه ها ماموریت داد به موضوع نماز بیش از گذشته بپردازند.
وی تاکید کرد:این رویکرد دولت، موجب شد ستاد اقامه نماز هدفمند تر از گذشته با حمایت و پشتیبانی دولت به کار خود ادامه دهد و ساماندهی نماز خانه های اداره ها و تنظیم ساعات نشست های اداری با وقت نماز از جمله آثار مثبت این رویکرد بوده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار همدان با تاکید بر اینکه ارگان ها از برگزاری نشست در وقت نماز خودداری کنند بیان کرد: باید موج حرکت فرهنگی و ارزشی نماز در این استان برای همیشه جاری باشد و تلاش های شهرستان ها در این زمینه، ارزیابی می شود.
قیاسی اضافه کرد: ستاد اقامه نماز استان همدان در سال های اخیر درخشید و این موضوع، معرف سطح بالای ایمان و فرهنگ مردم این استان است.

** برگزاری استانی اجلاس نماز با موضوع 'نماز و شیوه های دعوت'
رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان نیز در این نشست گفت: سال گذشته اجلاس نماز با عنوان ' نماز و فضای مجازی' برگزار شد و امسال این اجلاس با موضوع 'نماز و شیوه های دعوت' در سطح شهرستان های استان برگزار می شود.
حجت الاسلام سید مرتضی حسنی حلم با بیان اینکه بیست و هفتمین اجلاس نماز در کشور نیز با عنوان'نماز و شیوه های دعوت' برگزار می شود ابراز امیدواری کرد: با برگزاری این اجلاس ها، بستر های لازم برای دعوت مردم برای توجه بیشتر به اقامه فریضه نماز فراهم شود.
رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان یادآور شد: سال گذشته استان همدان بیشترین جوایز را در اجلاس کشوری به خود اختصاص داد و بیش از هفت اثر از استان همدان در این اجلاس برگزیده و تقدیر شد.
وی بیان کرد: سال گذشته 'نمایشگاه دین و زندگی' در استان های قم و اصفهان برگزار شد و این 2 نمایشگاه از بهترین نمایشگاه هایی است که تاکنون برگزار شده است لذا پیشنهاد می شود این نمایشگاه به مدت یک ماه به همدان منتقل شود تا دانش آموزان، دانشجویان و سایر اقشار جامعه بتوانند از آن بازدید کنند.
حجت الاسلام حسنی حلم پیشنهاد کرد: نمایشگاهی اثرگذار از همه آثار نمازی در قالب های رسانه ای ، فیلم، عکس و رمان و زمینه های دیگر برگزار شود تا بتوانیم فضای استان همدان در حوزه نماز را برای مهمانان رویداد همدان 2018 به نمایش بگذاریم.
گفتنی است؛ سال گذشته استان همدان در مقوله نماز جزو 2 استان برتر کشور قرار گرفت.
1181/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.