مهدی صفی خانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: سرشماری تابستانه وحوش امسال به واسطه تاثیر نگذاشتن ماه مبارک رمضان در خستگی محیط بانان و بروز خطا در آمار و اطلاعات کمی دیرتر آغاز شد.
وی اضافه کرد: در این سرشماری 6 تا هشت تیم سه نفره شامل محیط بانان بومی منطقه که آشنایی کاملی به رفتار حیوانات منطقه دارند به همراه فعالان در سمن های زیست محیطی اقدام به سرشماری وحوش می کنند.
معاون فنی اداره کل حفاظت از محیط زیست همدان بیان کرد: پس از سرشماری تیم های مختلف، آمار و اطلاعات شامل نوع گونه، جنسیت، سن تقریبی و ساعت و محل روئیت گونه در یک کاربرگ ثبت می شود.
صفی خانی افزود: تیم های سرشماری باید با تیم هایی که در مجاورت آنها در حال این کار هستند هماهنگی لازم را داشته باشند تا کمترین خطا در شمارش گونه ها صورت گیرد.
وی اظهار داشت: گزارش ها در پایان روزکاری در پاسگاه محیط بانی با حضور یکی از مسئولان زبده و توانمند بررسی شده و آمارها در صورت وجود نقص، رفع می شود.
معاون فنی اداره کل حفاظت از محیط زیست همدان بیان کرد: سرشماری تابستانه وحوش مناطق حفاظت شده این استان با هدف بررسی میزان زاد و ولد گونه های جانوری شاخص در حال انجام است.
صفی خانی گفت: برنامه ریزی های زیست محیطی بر اساس آمار و اطلاعات به دست آمده از این سرشماری صورت می پذیرد.
همدان دارای 6 منطقه حفاظت شده و 11منطقه شکار ممنوع است؛ همچنین طبق مطالعات صورت گرفته در سه دهه اخیر، 40 گونه پستاندار، 181گونه پرنده، 43 گونه خزنده، 39 گونه ماهی و چهارگونه 2 زیست در این استان شناسایی شده است.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.