به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان، علی مالمیر با بیان اینکه در حال حاضر 22 مورد تاسیسات گردشگری در حال ساخت در استان وجود دارد، افزود: موافقت اصولی ساخت این مجموعه‌ها صادر شده است و اکنون در مراحل مختلف احداث قرار دارند.
وی با بیان اینکه این مجتمع‌ها جزو اقامتگاه ‌های بوم‌گردی و اغلب اقامتی هستند، ادامه داد: از بین این مجموعه‌ ها هتل امیران 2، هتل کتیبه و هتل فاران در تابستان امسال به بهره ‌برداری می رسند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان ابراز امیدواری کرد: طرح ‌های دیگری که در حوزه گردشگری در حال ساخت هستند تا پایان سال به بهره‌ برداری برسد.
مالمیر با بیان اینکه افتتاح هتل‌های پنج، چهار و سه ستاره و افتتاح کمپ‌های اقامتی ارزان ‌قیمت از جمله ظرفیت ‌های استان در پاسخگویی به نیاز اقشار مختلف است، بیان کرد: بازار هدف ما مردمی با اقشار درآمدی مختلف هستند بنابراین ظرفیت ‌های اقامتی متفاوتی در استان ایجاد شده است که پاسخگوی قشرهای مختلف مردم باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان تاکید کرد: با افتتاح مجتمع‌ های اقامتی در حال ساخت در استان، مشکلی در زمینه اسکان گردشگران در رویداد 'همدان 2018' نخواهیم داشت.
مالمیر گفت: تمامی هتل‌ ها و مهمانسراهای در حال ساخت استان توسط بخش خصوصی احداث شده است و دولت تنها رسالت بسترسازی و حمایت از این مجموعه‌ها را بر عهده دارد.
گفتین است؛ هم اکنون یکهزار و 353 تخت هتلی در استان برای اسکان مسافران فعال است که با احتساب کمپ های اقامتی، مهمانپذیرها و مراکز بوم گردی می توان گفت، 739 اتاق و سوئیت و 2 هزار و 339 تخت در استان فعال است.
استان همدان در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده است و در این سال میزبان وزرای گردشگری 34 کشور آسیایی و بیش از 500 عضو وابسته به سازمان جهانی گردشگری خواهد بود.
استان همدان که در دامان کوه الوند پهنه گسترانیده با تمدن سه هزار ساله از کهن‌ ترین شهرهای جهان است و در سال 85 با مصوبه مجلس شورای اسلامی به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران معرفی شد.
این استان با دارا بودن آثار تاریخی و باستانی ارزشمندی همچون تپه هگمتانه، کتیبه های گنجنامه، آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، گنبد علویان و جاذبه های طبیعی همچون غار علیصدر هم‌ اکنون به عنوان پنجمین شهر گردشگری کشور شناخته می‌ شود.
1181/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.