مصطفی رامندی روز دوشنبه در جمع کارکنان و کارشناسان اداره کل استاندارد همدان بیان کرد: سیاست ها بالا دستی شامل برنامه ششم تحول در نظام استاندارد سازی و بند 24 سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی ناظر بر فرایند کار این سازمان است.
وی اضافه کرد: بند 24 سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی مبنی بر پوشش استاندارد بر تمامی کالاهای تولید داخل و ترویج آن، نصب العین مدیران ارشد و معاونان و اداره های کل استاندارد است.
مدیرکل مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان ملی استاندارد ادامه داد: همچنین این سازمان برای حمایت از کالای ایرانی ، اقدامات بسیار اثر بخش و مفیدی را انجام داد.
رامندی خاطر نشان کرد: در گذشته فاصله توسعه یافتگی بین کشورها با توجه به میزان تجارت، اقتصاد و صنعت ارزیابی می شد اما هم اینک استاندارد حاکم بر زنجیره تامین کالا و خدمات کشورها تعیین کننده جایگاه شان در جهان است.
وی با بیان اینکه بهره وری در استاندارد به معنای کارایی و اثر بخشی است گفت: بهره وری به معنای انجام کار استاندارد با روش استاندارد است و در این صورت سیاست های اقتصاد مقاومتی و پیام های ابلاغی رهبری عملیاتی می شود.
مدیرکل مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان ملی استاندارد افزود: 'استانداردها شهرها را هوشمند تر می کنند' شعار سال 2018 موسسه بین المللی استاندارد است.
رامندی توضیح داد: هوشمندی شهرها به معنای این است که ما از ابزار، تجهیزات و بستری برای ارائه خدمات و کالا به شهروندان استفاده کنیم که در فضای شهر هوشمند استاندارد باشد.
وی اضافه کرد: در شهر هوشمند از روش ها استاندارد برای برقراری ارتباط بین شهروندان و دولت، شهروندان با دیگر مسئولان و بنگاه های اقتصادی استفاده شود.
مدیرکل مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان ملی استاندارد گفت: استانداردها زبان مشترکی ایجاد می کند که این زبان در فضای فیزیکی برای تعاملات فیزیکی و در فضای شهر هوشمند برای تعامل سیستم ها و سامانه ها استفاده می شود.
رامندی اظهار داشت: اداره کل استاندارد همدان پیشرو در پیاده سازی سیستم های اطلاعاتی این سازمان در پیوستن به موضوع یکپارچه سازی سامانه های کشوری است.
وی افزود: همدان اولین استانی است که در اواخر سال 94 به سامانه یکپارچه اتوماسیون کشوری استاندارد وصل شد و هم اینک به عنوان یک الگو برای دیگر استانها مطرح است.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.