به گزارش ایرنا، مجتبی داوری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در تلاش هستیم تا زمین همجوار آرامستان بهشت هاجر تملک و در اختیار شهرداری قرار گیرد.
وی با بیان اینکه در این زمینه نیاز به کمک خیران داریم، افزود: فرهنگ و باور مردم ملایر با توجه به تکمیل ظرفیت آرامستان بهشت هاجر باید به سمت استفاده از قبرهای چند طبقه برود.
داوری بیان کرد: علاوه بر این احیای گورستان هایی در شهر که عمر آنها به اتمام رسیده، مساله مهم دیگری است که باید جدی گرفته شود و این امر نیز نیاز به تغییر فرهنگ و باور مردم دارد.
وی مشارکت مردم را شعار این دوره شهرداری ملایر عنوان و خواستار همراهی بیشتر شهروندان در تحقق این شعار شد و افزود: باید شهروندان را به مسیری سوق دهیم که بخشی از مسئولیت ها را بپذیرند.
معاون خدمات شهری شهرداری ملایر گفت: در همین راستا با اقدامات صورت گرفته و همراهی و مشارکت مردم شاهد ارتقای کیفیت در حوزه خدمات شهری بودیم.
داوری با تشریح فعالیت های این حوزه ادامه داد: در حوزه خدمات شهری بر اساس نیاز شهر و با توجه به امکانات و نیروهای موجود، واحد فوریت ها و خدمات اضطراری شهرداری را به صورت غیر رسمی راه اندازی کردیم که در سه فاز فعالیت می کند.
وی بیان کرد: در فاز نخست شهر را به 36 منطقه تقسیم کردیم که در 6 روز از هفته باید در 6 محله بویژه محله های فرعی خدمات نظافتی ارائه شود.
داوری با بیان اینکه 190 نیرو کار نظافت در سطح شهر ملایر را انجام می دهند، افزود: با توجه به حجم بالای کار و تعداد نیروهای خدمات شهری، مدیریت زمان را در دستور کار قرار دادیم و از این طریق موفق به کاهش هزینه ها و ارتقای کیفیت شدیم.
معاون خدمات شهری شهرداری ملایر همچنین در خصوص ساماندهی سد معبر در شهر ملایر اظهار داشت: اقداماتی که در این حوزه در شهر ملایر انجام شد، نمونه آن در سطح کلان شهرها رخ می دهد که بدون درگیری و با استفاده از قانون به خوبی سد معبر را ساماندهی کردیم.
داوری با بیان اینکه در حوزه سد معبر نیز بهبود کیفیت داشتیم، افزود: در این حوزه بیشتر از مشارکت مردم و کسبه و قانون استفاده کردیم و تذکرها به صورت محترمانه بود.
وی ادامه داد: در همین راستا برای سد معبرهای سیار روز بازارهای محلی را پیش بینی کردیم که هر 2 روز یکی از محله های شهر را پوشش دهند.
داوری بیان کرد: در راستای حفظ و گسترش فضای سبز شهر ملایر نیز آبیاری تحت فشار را در دستور کار داریم که 75 درصد در مصرف آب صرفه جویی می شود.
وی گفت: در حال حاضر این طرح به عنوان پایلوت در بلوار آزادی شهر اجرا شده است.
داوری سرانه فضای سبز شهر ملایر را 19.5 مترمربع عنوان کرد و افزود: سرانه فضای سبز ملایر خوب است، اما توزیع فضای سبز این شهر خیلی عادلانه نیست.
وی جمع آوری زباله و مدیریت پسماند را از دیگر اقدامات این حوزه برشمرد و گفت: هم اکنون طرح تفکیک زباله از مبداء را در دستور کار داریم که در مرحله انتخاب پیمانکار است.
داوری بیان کرد: همچنین محل دفع و پردازش پسماند جنوب استان در ملایر تعیین شده که طرح جامع آن تهیه و محل مور نظر نیز تایید شده است.
معاون خدمات شهری شهرداری ملایر افزود: در حال حاضر دفترچه ای برای شهروندان ملایر تدوین و در سه موضوع زباله، کاهش حجم زباله و شیرابه آن برای مردم توضیح داده شده است.
داوری ادامه داد: در راستای اجرای طرح کرامت در ملایر با همکاری سپاه، 9 نقطه آلوده در سطح شهر که به محل تجمع معتادان تبدیل شده بود، تخریب شد.
عضو شورای اسلامی شهر ملایر نیز گفت: در حال توافق هستیم تا بتوانیم خانه منصوری ملایر به عنوان میراث فرهنگی این شهر را تملک کنیم و با حفظ وضع موجود به عنوان فرهنگسرا مورد استفاده قرار گیرد.
عباس جوکار بیان کرد: با توجه به تکمیل ظرفیت آرامستان بهشت هاجر، در صدد هستیم یک قطعه از این آرامستان را به صورت قبرهای دو طبقه و بیشتر تبدیل کنیم تا فرهنگ سازی شود.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.