حجت الاسلام حسن رضوی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، استقبال دانش آموزان همدانی و والدین آنها از کلاس های آموزشی مهارت های زندگی را مطلوب خواند و افزود: دانش آموزان به همراه والدین خود می توانند به صورت رایگان در این کلاس ها نام نویسی کرده و در ایام تابستان این مهارت ها را فرا گیرند.
وی بیان کرد: طرح تابستانی 'نشاط معنوی' هر ساله در راستای غنی ‌سازی اوقات فراغت نسل جوان و نوجوان و انس هر چه بیشتر جامعه با معنویات و آموزه‌‌ های دینی در جوار بقاع متبرکه برگزار می ‌شود و امسال نیز این طرح در 30 بقعه متبرکه استان اجرا می ‌شود.
وی اضافه کرد: این طرح در قالب جلسات و کلاس ‌های قرآن، احکام، عقاید و برنامه ‌های فرهنگی و اردویی توسط 60 مربی شامل مبلغان بومی، مبلغان اعزامی از قم، دانشجویان رشته علوم قرآنی و خواهران طلبه اجرا می شود.
وی بیان کرد: همچنین در این طرح کلاس‌ های قرآن در رشته‌ های قرائت، ترتیل، روخوانی، روان خوانی و حفظ قران کریم ، تصحیح قرائت و احکام نماز برای دانش آموزان در آستانه سن تکلیف، آموزش داده می ‌شود.
معاون امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان با بیان اینکه طرح نشاط معنوی ویژه دانش آموزان هفت تا 18 سال از 16 تیر آغاز و تا 31 مرداد در هشت شهرستان استان اجرا می ‌شود افزود: این طرح در سه مقطع سنی هفت تا 10 سال، 10 تا 14 سال و 14 تا 18 سال اجرا می شود.
حجت‌الاسلام رضوی عنوان کرد: امسال نام نویسی از این طرح از اواسط ماه مبارک رمضان آغاز شده و تا 15 تیر ماه ادامه دارد و علاقه مندان می ‌توانند به صورت حضوری در بقاع متبرکه و اوقاف شهرستان‌ها نام نویسی کنند.
وی اضافه کرد: پس از برگزاری آزمون نهایی در انتهای طرح نشاط معنوی در مراسم اختتامیه از دانش آموزان و مربیان برتر تجلیل می شود.
گفتنی است؛ سال گذشته حدود سه هزار و 500 دانش آموز در کلاس های طرح نشاط معنوی شرکت کردند.
230 بقعه زیر نظر اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان به طور رسمی ثبت شده است.
1181/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.