محمد کاظمی روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: این لایحه هم اکنون در نوبت دستور است و در یک یا 2 هفته آینده در دستور کار مجلس قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه این لایحه حمایت قانونی از کودکان و نوجوانان دارد افزود: این لایحه در کمیسیون قضایی مجلس به تصویب رسیده است و بزودی در صحن مجلس نیز تصویب می شود.
کاظمی با اشاره به اینکه لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان از مدتها قبل و در دوره های قبلی مجلس مطرح بود بیان کرد: بررسی این لایحه به دلیل گستردگی و وجود برخی ابهام ها طولانی شد.
وی ادامه داد: در همین راستا در مجلس دهم کمیته فرعی بررسی این لایحه تشکیل و چندین ماه کار کارشناسی روی آن انجام شد.
نماینده مردم ملایر در مجلس دهم یادآور شد: کمیسیون قضایی مجلس دهم همراه با مرکز پژوهش های مجلس، قوه قضاییه، بهزیستی و وزارت دادگستری برای بررسی این لایحه وقت زیادی گذاشتند و ضمن رسیدگی کار کارشناسی بسیار خوبی روی آن انجام شد.
کاظمی گفت: لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان در صورت تصویب، قانون جامع و کاملی است و تمامی سوء استفاده هایی که از کودکان می شود، عنوان قانونی پیدا می کند و مجازات هایی نیز پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: حتی برای پدران و مادرانی که در حفظ و نگهداری فرزندان خود قصور و یا از تحصیل فرزند خود امتناع کرده اند، برای آنها تنبیه در نظر گرفته شده است.
کاظمی بیان کرد: در این قانون والدین را مکلف کرده ایم که رفتارشان با فرزندانشان درست باشد.
وی با بیان اینکه بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان اواخر سال گذشته در کمیسیون قضایی مجلس به اتمام رسید ابراز امیدواری کرد: هر چه زودتر این لایحه در مجلس تصویب شود تا دیگر شاهد تجاوز، آزار و خشونت علیه کودکان نباشیم.
به گزارش ایرنا، لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان در قالب 49 ماده تمام مواد حقوقی کودکان و نوجوانان را به خود اختصاص داده و به صورت کامل از تعریف کلیات، تشکیلات و جرائم و مجازات ها تا تحقیق، رسیدگی و تدابیر حمایتی در آن مطرح شده است.
در این لایحه در راستای حمایت از کودکان، سن 18 سال تمام، مرز میان کودکی و بزرگسالی یاد شده و افراد زیر این سن می توانند از حمایت های این قانون بهره مند شوند.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.