به گزارش ایرنا رضا قیاسی روز شنبه در نشست هماهنگی خرید تضمینی گندم در شهرستان ملایر افزود: چرخه خرید گندم از بزرگترین خریدهایی است که توسط دولت انجام می شود.
وی اظهار داشت: با پیگیری ها و تلاش های صورت گرفته در سال های گذشته نواقص مربوط به خرید گندم تا حدود زیادی رفع شده است.
وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم دست دلالان از چرخه خرید گندم کوتاه شود که این امر هم اکنون به حداقل رسیده است.
قیاسی با تقدیر از پیگیری های خوب نمایندگان ملایر در بی نقص برگزار شدن پروسه خرید گندم در این شهرستان افزود: باید هماهنگی لازم باید پول های خرید گندم به موقع به دست کشاورزان برسد.
وی با تاکید بر اینکه گندم های با کیفیت تری باید به دست مصرف کنندگان برسد، گفت: علاوه بر این باید سرعت خرید گندم بالاتر برود تا کشاورزان نگران فروش محصول خود نباشند.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز کشاورزی را محور استقلال کشور دانست و افزود: رونق بخش کشاورزی و حمایت از کشاورزان پشتوانه استقلال و توسعه کشور است.
محمد کاظمی خرید تضمینی گندم را از جمله سیاست های حمایتی دولت برشمرد و گفت: تحقق کامل این اقدام دولت نیازمند همراهی و همت مسئولان محلی و کشاورزان است.
وی افزایش امکانات مورد نیاز برای خرید و نگهداری گندم با توجه به افزایش حجم تولید این محصول در شهرستان را ضروری دانست و بیان کرد: برای رفع موانع و مشکلات احتمالی بر سر راه این محصول راهبردی آمادگی لازم را داریم.
کاظمی در عین حال فقدان برنامه ای جامع برای سامان بخشیدن به کشت محصولات کشاورزی با توجه به نیاز کشور بر پایه امکان سنجی کارشناسی را عامل اصلی هدر رفت تولیدات کشاورزان و تحمیل ضرر و زیان به بخش کشاورزی عنوان کرد.
وی فرآیند خودکفایی تولید گندم در کشور را حاصل تلاش کشاورزان و حفظ آن را نیازمند تدابیر دقیق و موثر دولت دانست و گفت: به طور قطع حمایت از کشاورزان بسترساز رضایت مندی بیشتر کشاورزان و کاهش مشکلات این قشر زحمتکش است.
دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه همواره برای پرداخت پول گندم با مشکل مواجه بودیم، افزود: در برنامه ششم توسعه مصوب کردیم دولت علاوه بر پرداخت هزینه گندم خریداری شده از کشاورزان، طبق برنامه موظف است دیرکرد آن را نیز بپردازد.
حجت الاسلام احد آزادیخواه بیان کرد: دفاع از کشاورزان اهتمام جدی دولت، مجلس و همه ارکان نظام است و دولت و قوای سه گانه حمایت های خوبی را از کشاورزان مد نظر قرار داده اند.
وی با اشاره به شیب معکوس مهاجرت روستاییان به شهرها، حمایت جدی از کشاورزان را راهکاری مهم برای جلوگیری از این روند برشمرد و گفت: تمامی خرده موانع باید از سر راه خرید تضمینی گندم برداشته شود.
وی تاکید کرد: پول گندم نباید با تاخیر به کشاورزان پرداخت شود که تسهیل در این روند نیازمند همراهی بیشتر مسئولان امر و اتخاذ تدابیر لازم در استان است.
حجت الاسلام آزادیخواه خواستار مدیریت کمباین ها در برداشت گندم، افزایش تعداد مراکز خرید گندم در شهرستان و فعال شدن مرکز خرید جو شد و افزود: مساعدت های لازم در زدن عیار گندم کشاورزان در هنگام خرید به عمل آید.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه حجم زیادی از محصول گندم ملایر در شهرستان های مجاور خرید و فروش می شود، این اقدام آمار محصول را پایین می آورد و نیاز است تدابیر لازم برای خرید کل محصول گندم در شهرستان اتخاذ و مراکز خرید بیشتری فعال شود.
به گزارش ایرنا، سال گذشته بیش از 59 هزار تن گندم در شهرستان ملایر برداشت و در هشت مرکز خرید محصول کشاورزان این شهرستان خریداری شد.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.