به گزارش ایرنا هر چند با پایان یافتن نیمه نخست مسابقه خیلی ها گمان بردند که ایران می تواند حداقل به یک تساوی ارزشمند برسد اما نباید فراموش کنیم که اسپانیا با ستاره های کهکشانی خود از تجربه، نبوغ تاکتیکی و بازی کلاسیک برخوردار بوده و باید به واقعیت ها توجه داشت.
بدون تردید ملی پوشان کشورمان مقابل اسپانیا بازی زیبا، تماشاگرپسند و پرهیجان را به نمایش گذاشتند و دریافت گل نیز حسب یک اتفاق با چاشنی شانس برای حریف قدرتمند اروپایی به ثمر نشست.
در واقع مقاومت جانانه بازیکنان ایران مقابل اسپانیا تداوم 90 دقیقه ای نداشت و توقع از اینکه می توانست نتیجه ای فراتر از واقعیت ها به ثبت برسد، کمی دور از انتظار بود.
ماتادورها با علم به اینکه حتی تساوی مقابل ایران می تواند خطرساز باشد، فوتبال هجومی خود را با آگاهی از اینکه کی روش تاکتیک کاملا تدافعی را پیاده می کند، در زمین دیکته کردند.
آنها می دانستند که ایرانی ها در دفاع تیمی قدرتمند و چند لایه هستند و پاس های کوتاه و تک ضرب و نفوذ به عمق زمین را بارها مرور کردند و در نهایت بر حسب یک اتفاق به گل برتری رسیدند.
اما فارغ از نتیجه بازی باید به این نکته مهم توجه داشت که فوتبال امروز کشورمان نیاز به دیدارهای بزرگ دارد تا بتواند در مسیر موفقیت گام های بلندی را بردارد.
بدون تردید بازی با اسپانیا و پرتغال نباید به توقع برتری همراه شود چرا که تیم تحت هدایت کی روش پس از سال ها توانسته کیفیت بهتری را از خود برجای بگذارد و هر چند با ارائه بازی تدافعی مقابل حریفان بزرگ قرار گرفته اما رفته رفته می توان تاکتیک هجومی تیم و حس خودباوری برای ارائه بازی تهاجمی را تقویت کرد.
اسپانیا در بازی شب گذشته برای پیروزی رنج بزرگ را تحمل کرد و هرگز نتوانست به برتری مطلق برسد چرا که معدود حملات ملی پوشان کشورمان نیز زهردار و آتشین بود.
بنابراین اگر بتوان حس خودباوری و اعتماد به نفس را در ملی پوشان تقویت کرد و همچین بازی های بزرگ را در برنامه داشت، به طور قطع فوتبال کشورمان در میادین بین المللی رشد روزافزون را سپری کرده و متفاوت تر از این جام و جام قبلی، در آوردگاه 2022 قطر حضور خواهد یافت.
فوتبال ایران اگرچه در سطح باشگاهی همچنان در فقر فوتبال حرفه ای بسر می برد اما ورود بازیکنان به عرصه باشگاهی اروپا توانسته کیفیت فردی آنها را ارتقا بخشیده و به سطوح مطلوب جهانی کمی نزدیک تر کند.
به طور یقین بازی مقابل پرتغال می تواند به مراتب بهتر از بازی مقابل اسپانیا رقم بخورد چرا که عملکرد جذاب و تماشاگرپسند ملی پوشان کشورمان نشان داد که می توان 'ممکن ها' ساخت.
شاگردان کی روش در نبردهای تن به تن مقابل ماتادورها کم نیاوردند و ثابت کردند تیم ها بزرگ با ستاره های نامدار نمی توانند همیشه برتر میدان باشند.
بنابراین به یاد داشته باشیم که چنین بازی های بزرگ مسیر موفقیت فوتبال کشورمان در میدان حرفه ای فوتبال را رقم می زند و طولی نخواهد کشید که رویاهای بزرگ فوتبالدوستان ایرانی برای شکست حریفان بزرگ تحقق یابد.
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.