دکتر مجید حمیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرحوم امیر فرامرزی اهدا کننده 23 ساله اسدآبادی در شهر کرج به علت سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود.
وی اضافه کرد: پس از رایزنی تیم فراهم‌آوری اعضای پیوندی، خانواده این جوان با اهدای عضو وی به بیماران نیازمند موافقت کردند.
مسئول تیم فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: چهار عضو بدن این جوان شامل قلب، کبد و 2 کلیه به بیماران نیازمند اهدا شد.
حمیدی اضافه کرد: همچنین بافت های سلولی تنشکیل دهنده بدن (نسوج) بیمار که کارکرد آن برای رفع معلولیت هاست نیز به بیماران نیازمند اهدا شده است.
وی تاکید کرد: امیدی به درمان بیماران مرگ مغزی نیست بنابراین انتظار می رود خانواده ها با پذیرش این موضوع، در کار خیرخواهانه اهدای عضو سهیم شوند.
مسئول تیم فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: برخی برای در امان ماندن از سرزنش دیگران و حرف های واهی مردم مبنی بر فروش اعضای عزیزان در قابل دریافت پول، از اهدای عضو استقبال نمی کنند.
وی تاکید کرد: هیچگونه پولی هنگام اهدای عضو رد و بدل نمی شود و خانواده تنها برای رضای خدا، نجات جان انسان ها و زندگی بخشیدن به بیماران نیازمند این کار خداپسدانه را انجام می دهند.
سال گذشته در استان همدان اعضای بدن 24 بیمار مرگ مغزی و در سه ماهه امسال اعضای بدن 2 بیمار مرگ مغزی اهدا شده است.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.