سرهنگ فیروز سرخوش نهاد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به روند رو به رشد جرائمی نظیر برداشت های غیرمجاز و کلاهبرداری های آنلاین در فضای مجازی در آستانه عید سعید فطر، کلاهبردارانی با بهره گیری از شبکه اجتماعی تلگرام، اقدام به راه اندازی کانال هایی با عناوینی از جمله جمع‌آوری‌ پول برای کمک به نیازمندان، پرداخت فطریه و کفاره با ارائه شماره حساب می کنند.
وی افزود: این افراد تبلیغات زیادی در مورد پرداخت زکات فطریه به نیازمندان، آزادی زندانیان، بیماران نیازمند و کودکان در فضای مجازی و به خصوص در شبکه‌ های اجتماعی منتشر می کنند.
رئیس پلیس فتا اظهار داشت: مجرمان سایبری با سوء ‌استفاده از احساسات مردم، اقدام به ارسال این قبیل پیام ها و ایجاد صفحاتی در شبکه های اجتماعی با محتوای کمک ‌رسانی به مردم و کلاهبرداری از حساب بانکی افراد می کنند.
سرهنگ سرخوش نهاد تاکید کرد: کلاهبرداران برای موجه جلوه دادن کارشان از عناوین وابسته به موسسه های خیریه، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان‌های مورد اعتماد مردم استفاده کرده و با ارائه شماره حساب جعلی از شهروندان کلاهبرداری می‌‌کنند.
وی افزود: همچنین با راه‌اندازی سایت با ظاهری شبیه سایت‌ موسسه های خیریه، روزه داران و افراد خیر را به صفحات جعلی درگاه های بانکی هدایت می‌کنند و با سرقت اطلاعات کارت آنها، از حسابشان برداشت غیر مجاز می کنند.
رئیس پلیس فتا همدان توصیه کرد: شهروندان برای گرفتار نشدن در این دام، هنگام پرداخت پول در درگاه بانکی به موارد ایمنی از جمله آدرس دقیق سایت و پروتکل https توجه کنند.
سرهنگ سرخوش نهاد افزود: همچنین شهروندان از واریز فطریه خود به حساب‌های نامعتبر و شخصی افراد خودداری کنند.
وی تاکید کرد: افرادی که قصد دارند فطریه خود را از طریق فضای مجازی یا تلفن‌ بانک پرداخت کنند، می‌توانند از طریق موسسه های شناخته شده‌ای که توسط رسانه های جمعی اعلام می‌شود، اقدام کنند.
372 فقره پرونده قضایی مربوط به فضای مجازی سال گذشته در این استان تشکیل شده است.
2087/7526
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.