به گزارش ایرنا در جریان برگزاری هجدهمین دوره مسابقات دو و میدانی قهرمانی جوانان آسیا که شامگاه یکشنبه در ورزشگاه ناگاراگاوای شهر گیفو در ژاپن برگزار شد، سید امیر زمان پور موفق شد با ثبت زمان 14 دقیقه و 25 ثانیه و 25 صدم ثانیه ضمن دستیابی به مدال برنز، رکورد 17 ساله ماده پنج هزار متر جوانان ایران را که پیش از این امید مهرابی با زمان 14 دقیقه و 52 ثانیه و یک صدم ثانیه در مهرماه 1380 مسابقات قهرمانی باشگاه ها به ثبت رسانده بود را جابجا کند.
سید امیر زمان پور روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا ضمن ابراز خرسندی از جابجایی این رکورد گفت: رکورد خوبی بود و در کنار آن کسب مدال برنز نیز بسیار خوشحالم کرد.
وی افزود: سطح رقابت های قهرمانی جوانان آسیا به نسبت چهار سال گذشته قابل مقایسه نبود و حریفان آسیایی در بهترین وضعیت آمادگی در این مسابقات حضور داشتند.
وی با تمجید از میزبانی کشور ژاپن در برگزاری این رقابت ها گفت: میزبان این دوره از مسابقات بهترین امکانات را برای دوندگان مهیا کرده بود.
زمان پور خاطرنشان کرد: در این رقابت کشورهای مدعی نظیر ژاپن، هند و قطر به مراتب قوی تر از سال های قبل حضور یافتند و با تلاش مضاعف توانستم مدال برنز پنج هزار متر را کسب کنم هر چند در یک هزار و 500 متر نیز پنجم شدم.
وی در ادامه با اشاره به برنامه تمرینی خود گفت: نوزدهم تیرماه مسابقات دو ومیدانی قهرمانی جوانان جهان در کشور فنلاند را پیش رو داریم و هدفم کسب سهمیه ورودی این رقابت ها است.
این دونده همدانی یادآور شد: تیرماه امسال یک دوره مسابقه برای کسب سهمیه ورودی رقابت های جهانی برگزار می شود و باید با آمادگی کامل رهسپار این رقابت ها شوم.
وی با قدردانی از حمایت های مربیان خود، بنوان، قاسمی و کلوندی افزود: به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی در میادین بین المللی حاصل زحمات مربیان و تلاش چند ماهه ام است.
سیدامیر زمان پور کسب سه نشان برنز نوجوانان و جوانان آسیا را در کارنامه ورزشی خود ثبت کرده است.
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.