به گزارش ایرنا حجت الاسلام احد آزادیخواه روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در نشست مجمع نمایندگان استان همدان با محمدناصر نیکبخت استاندار همدان که شامگاه سه شنبه برگزار شد، سهم ملایر در رویداد همدان 2018 با موافقت استاندار همدان مشخص شد.
وی افزود: با توجه به اینکه همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده و شهریورماه میزبان وزرای گردشگری کشورهای آسیایی است، ظرفیت های شهرستان های استان باید در این 2 رویداد مهم مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان کرد: در این راستا با پیگیری های انجام شده مقرر شد جشنواره شیره پزی ملایر در قالب همدان 2018 گنجانده شود و با یک مدیریت خوب و قابل توجهی این جشنواره اجرا شود.
حجت الاسلام آزادیخواه ادامه داد: همچنین مقرر شد بخش مهمی از مهمانان خارجی این رویداد به ملایر سفر و از ارگ نوشیجان بازدید کنند.
وی مبل و منبت ملایر را یک قطب مهم گردشگری و رونق اقتصادی استان همدان و شهرستان ملایر دانست و گفت: در این نشست همچنین موافقت شد مبل و منبت شهر ملی ایران در معرض دید مهمانان خارجی این رویداد که وارد ملایر می شوند، قرار گیرد و از این هنر صنعت بازدید کنند.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم تاکید کرد: استان همدان باید در حوزه جذب گردشگر پیشگام و 2 رویداد مهم همدان 2018 الگویی برای دیگر استان ها باشد.
حجت الاسلام آزادیخواه رویداد همدان 2018 را برای حوزه گردشگری استان تحول آفرین دانست و افزود: این استان می تواند همزمان با برگزاری 2 رویداد همدان 2018 گام مهمی در جذب گردشگران خارجی بردارد و سهم خود را در این حوزه کسب کند.
به گزارش ایرنا، همدان در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده است و در این سال میزبان وزرای گردشگری 34 کشور آسیایی و بیش از 500 عضو وابسته به سازمان جهانی گردشگری خواهد بود.
تاکنون 340 اثر تاریخی در شهرستان ملایر شناسایی شده که از این تعداد 200 اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.