به گزارش ایرنا، تیمی که قهرمانی آسیا و چندین دوره لیگ برتر فوتبال ایران را در کارنامه دارد، با انتقال به همدان، سه بار سقوط تلخ و تاریخی را تجربه کرد تا اینکه حالا در لیگ دسته سوم وضعیت نامشخصی را برای ادامه فعالیت داشته باشد.
هم اکنون تیم پاس در وضعیت نامعلوم قرار دارد و هنوز تصمیمی از سوی مسئولان برای اداره این تیم در فصل جدید مسابقات فوتبال اتخاذ نشده است؛ تیمی که در 10 سال گذشته هرگز نتوانست اقتدار زمان حضورش در تهران را تداوم ببخشد، اکنون در یک قدمی نابودی کامل قرار دارد.
پاس با سقوط به لیگ دسته سوم کشور به بدترین سرنوشت تاریخ فوتبال باشگاهی در صف تیم های پرافتخار دچار شد و قهرمان سابق آسیا دیگر هیچ نشانه ای از پاکی، استقامت و سرفرازی که شعار همیشگی این تیم بود، ندارد.
ضعف نظارتی و مدیریت سلیقگی در ساختار فنی و مالی درون باشگاهی سبب شد تا حس اعتماد از مسئولان و حامیان این تیم برچیده شود.
تیمی که تحت شرایط فنی مختلف 3 بار طعم تلخ سقوط را تجربه کرد و در این مدت هرگز نسبت به بررسی دلایل اصلی ناکامی که همان ضعف در انتخاب مربی و بازیکن، مسایل فنی و حتی مدیریتی باشگاه بود، اقدامی صورت نگرفت.
پاس در هیچ یک از مقاطع لیگ نتوانست اقتدار لازم را به عنوان یک مدعی تمام عیار داشته باشد و افت در نتیجه گیری ها به سقوط این تیم انجامید.
پاس با سقوط به لیگ دسته سوم فوتبال کشور از نظر خیلی ها تمام شده تلقی شد و دیگر امیدی به بازگشت این تیم به رتبه های بالاتر نزد دوستدارانش یافت نشد.
با این حال در هفته های اخیر فضای مجازی مملو از شایعه هایی مبنی بر خرید امتیاز تیم های لیگ یک و دو کشور بود اما تا این لحظه هرگز به مرحله اجرا گذاشته نشد.
حتی هواداران از اینکه بارها شایعه های تکراری پیرامون خرید امتیاز را شنیدند و در عمل اقدامی نشد، باب انتقادهای تند و تیز را نثار مسئولان باشگاه به ویژه آخرین مدیرعامل این تیم کردند؛ آنها می گویند اگر امیر عظیمی مدیرعامل باشگاه پاس است باید تکلیف وضعیت این تیم را به زودی روشن کند.
مدیرعاملی که چندی قبل در فضای مجازی عنوان کرد که به دلیل برخی مسایل حاضر به ادامه کار نیست.، با این حال سیروس رکنی یکی از پیشکسوتان فوتبال همدان که سال ها در کنار تیم پاس به عنوان هوادار حضور داشته است، باب مذاکره برای خرید امتیاز را انجام داده و وی نیز در فضای مجازی ضمن گلایه از شرایط فعلی، خرید امتیاز را قطعی می داند.
هواداران پاس معتقدند که فعالیت این تیم در لیگ دسته سه هرگز به صعود این تیم نخواهد انجامید و خرید امتیاز بیشترین حمایت ها را از سوی آنها به دنبال داشته است.
نکته مهم اینکه هنوز تکلیف مدیرعاملی پاس مشخص نیست و برنامه ای برای چگونگی ادامه فعالیت این تیم نیز وجود ندارد.
عباس صوفی رئیس هیات فوتبال همدان امیدوار است بهترین تصمیم ممکن برای تیم پاس اتخاذ شود و خرید امتیاز را خواسته مطلوبی می داند اما این اقدام را در گروی تامین منابع مالی عنوان می کند.
صوفی خرید امتیاز لیگ یک را ایده آل و امتیاز لیگ 2 را بهترین تصمیم در مرحله دوم می داند و معتقد است ابتدا باید شرایط مالی مهیا شود.
پاسی ها در روزهای اخیر باب مذاکره با چند تیم لیگ یکی را انجام دادند که بین 30 الی 40 میلیارد ریال ارزش خرید و فروش در این دسته از مسابقات برآورد شد.
حتی برای امتیاز لیگ 2 نیز وارد مذاکره شدند که رقم اعلام شده بین 6 تا 7 میلیارد ریال مطرح شده است.
افزون بر این، باید 2 برابر هزینه خرید تیم را برای جذب مربی و بازیکن و حضور در مسابقات را اختصاص داد که در شرایط فعلی امکان تامین آن به مراتب سخت است؛ به ویژه در لیگ یک که هزینه های سرسام آور را شامل می شود.
مهمتر از آن نیز بدهی باشگاه پاس است که هنوز رقم دقیق آن مشخص نیست و نحوه پرداخت و تسویه حساب هم در بلاتکلیفی قرار دارد.
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.