به گزارش ایرنا، سعید کتابی روز یکشنبه در نشست هماهنگی ستاد خدمات سفر تعطیلات تابستان شهرستان ملایر اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده از سوی فرمانداری و نمایندگان ملایر در صدد هستیم سهم قابل توجهی از این رویداد را جذب کنیم.
وی با اشاره به افزایش حجم سفرها و اقامت مسافران نوروزی در این شهرستان افزود: با تبلیغات بسیار خوب مبل و منبت ملایر و استفاده از ظرفیت های شهری، پیش بینی می شود تعداد حضور مسافران و گردشگران تابستانی به این شهرستان افزایش چشمگیری داشته باشد.
کتابی خواستار تشکیل و فعالیت کمیته های تخصصی این ستاد و تلاش برای رفع نواقص و نقاط ضعف شد و بیان کرد: تمامی دستگاه های اجرایی باید آمادگی لازم را در ایام تابستان داشته باشند و بر اساس شرح وظایف تعریف شده کار خود را انجام دهند.
وی ظرفیت های ملایر را در رویداد همدان 2018 ویژه دانست و گفت: ملایر نخستین شهرستانی است که برنامه های مدون و جشنواره های متعددی را همزمان با برگزاری این رویداد در همدان پیش بینی و ارائه کرده است.
کتابی ادامه داد: حجم عمده این جشنواره ها در شهریور ماه امسال برگزار می شود که همانند سال گذشته تمامی دستگاه های اجرایی باید آمادگی لازم را داشته باشند.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه ملایر خواستار آماده سازی ستاد اسکان مسافران بویژه اسکان های اضطراری و استفاده از ظرفیت خوابگاه های دانشگاه ها شد.
وی همچنین بر تهیه طرح ترافیکی بویژه در نقاط مهم گردشگری شهر، آماده سازی پارک ها و بوستان ها، زیباسازی شهرها، روشنایی معابر، خیابان ها و فضاهای تفریحی و گردشگری و آماده سازی نمازخانه های بین راهی و سرویس های بهداشتی تاکید کرد.
کتابی خواستار آمادگی جایگاه های سوخت و رفع نواقص در این جایگاه ها شد و ادامه داد: در حال حاضر 13 نقطه عرضه سوخت به خودروها، هفت نقطه عرضه سی.ان.جی و 18 نقطه عرضه بنزین به موتور سواران در شهرستان فعال است که 18 نازل سوخت نیز به جمع نازل ها اضافه شده است.
وی همچنین آمادگی پایگاه های امداد و نجات جاده ای جمعیت هلال احمر و فوریت ها، آمادگی کامل بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی، رفع نقص خودپردازها، نظارت ویژه بر رستوران ها، مراکز عرضه مواد غذایی، میوه و تره بار، آمادگی بقاع متبرکه و ناوگان حمل و نقل عمومی و پاکسازی جاده ها را از دیگر اقدامات انجام شده، برشمرد.
کتابی سد کلان ملایر را یک ظرفیت مهم گردشگری عنوان کرد و گفت: برای جذب بیشتر مسافران و گردشگران این منطقه نیاز به توجه ویژه دارد و امنیت لازم باید در مسیر پر تردد و پر خطر سد برقرار شود.
وی بیان کرد: ستاد فرعی خدمات سفر تعطیلات تابستان نیز باید توسط بخشداران تشکیل و شهرداران شهرها را برای ورود گردشگران مهیا کنند.

**در صدد ثبت جهانی منبت ملایر هستیم
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر نیز در این نشست با اشاره به سالروز جهانی صنایع دستی (10 ژوئن) اظهار داشت: با وجود هنرمندان بسیاری که در رشته صنایع دستی این شهرستان فعالیت می کنند، در تلاش هستیم ثبت ملایر به عنوان شهر جهانی منبت را در شورای جهانی صنایع دستی مطرح و پیگیری کنیم.
ابراهیم جلیلی افزود: در حال حاضر بیش از 10 هزار هنرمند و صنعتگر به صورت مستقیم در حوزه صنایع دستی بویژه مبل و منبت مشغول به فعالیت هستند که به واسطه ثبت ملی منبت ملایر، رونق اقتصادی خوبی را در شهرستان شاهد هستیم.
وی ادامه داد: با توجه به تبلیغات گسترده منبت ملایر از رسانه ملی و فضا سازی تبلیغاتی در سطح شهر و همچنین برگزاری جشنواره ملی مبل و منبت، عید امسال 32 هزار مسافر و گردشگر در این شهرستان اقامت کردند و 35 برنامه فرهنگی برگزار شد.
جلیلی با اشاره به تشکیل کمیته های تخصصی 10 گانه همزمان با فرا رسیدن تعطیلات تابستانی گفت: میراث فرهنگی در ایام تابستان نسبت به نظارت، پاکسازی و آماده سازی اماکن تاریخی همچون ارگ نوشیجان، یخچال میرفتاح و موزه لطفعلیان اقدام کرده و بازآفرینی و تغییر چیدمان موزه نیز انجام شده است.
مدیر آموزش و پرورش ملایر نیز در این نشست بیان کرد: در ایام تابستان امسال برای اسکان مسافران تعداد مدارس از هفت به 9 مدرسه افزایش یافت و مشکلی برای اسکان مسافران تابستانی نداریم.
هادی سلگی ادامه داد: نوروز سال گذشته یک هزار و 675 مسافر را در مراکز اسکان پذیرش کردیم که این تعداد در نوروز سالجاری به سه هزار و 170 تن رسید.
وی افزود: با توجه به اینکه تابستان سال گذشته سه هزار و 997 تن در مراکز اسکان آموزش و پرورش پذیرش شدند، پیش بینی می شود این رقم در تابستان امسال به 2 برابر یا بیشتر افزایش یابد.
سلگی گفت: چنانچه مصوبه ای در شهرستان تصویب شود، ما می توانیم علاوه بر فرهنگیان سایر مسافران تابستانی را نیز در مراکز اسکان تجهیز شده اسکان دهیم.
به گزارش ایرنا، نوروز امسال 32 هزار مسافر و گردشگر در شهرستان ملایر اقامت و 270 هزار تن از اماکن تاریخی و گردشگری این شهرستان بازدید کردند.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.