به گزارش ایرنا «سیدضیاء هاشمی» در این پیام که عصر امروز شنبه منتشر شد، تصریح کرده است: جایگاه علمی، منزلت اخلاقی و محبوبیت دکتر احمدی، او را به شخصیتی ویژه در میان اصحاب علم و معرفت بدل ساخته بود و فقدان او برای جامعه علمی، دانشگاهی و حوزوی کشور بسیار غم انگیز است.
هاشمی، استاد دانشگاه و جامعه شناس که در دوره ای، سرپرستی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را عهده دار بود، درگذشت دکتر احمدی را یک «ضایعه» خوانده و این مصیبت را به عموم ارادتمندان، اساتید و علمای حوزه و دانشگاه و نیز، خانواده و فرزندان گرامی ایشان تسلیت گفته است.

** وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در پیامی درگذشت مرحوم آیت‌الله دکتر احمد احمدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی (سمت) را به خانواده آن مرحوم و جامعه دانشگاهی و حوزوی کشور تسلیت گفت.
متن پیام تسلیت دکتر غلامی به شرح زیر است: انا للّه و انا الیه راجعون' خانواده حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر احمد احمدی درگذشت اندوهبار روحانی برجسته و استاد گرانقدر حجت الاسلام والمسلمین شادروان دکتر احمد احمدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی (سمت) و عضو اسبق کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی موجب تاثر و تاسف شد.
این ضایعه را به همه سوگواران، خانواده محترم و معزا و به ویژه فرزندان آن مرحوم و نیز جامعه علمی، دانشگاهی و حوزوی کشور تسلیت می گویم و از خداوند متعال برای آن مرحوم غفران الهی و علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل آرزومندم.

**وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی نیز درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی را خدمت خانواده گرامی ایشان، اندیشمندان، محققان و شاگردان آن استاد برجسته فلسفه تسلیت گفت.
در متن این پیام آمده است: استاد ارجمندی که نه‌ تنها فلسفه اسلامی، فلسفه غرب و فلسفه تطبیقی را می‎آموخت، که بذر اخلاق و نظم و منطق و شیوه تفکر و تعامل صحیح را در دل اساتید و دانشجویان می‎نشاند و می‌پروراند.
سید حسن هاشمی در این پیام اظهار داشت: آن بزرگوار که در روستای کهکدان ملایر چشم به جهان گشود و همزمان در حوزه‎های علمیه و دانشگاه، مدارج عالی علمی را طی کرد، پس از چند دهه درس و بحث و تحقیق و تلاش برای بارورتر کردن درخت تنومند دانش این مرز و بوم، در حالی دعوت حضرت حق را لبیک گفت که نزد همه آنها که وی را می‌شناختند و به‎ویژه جامعه دانشگاهی و حوزوی کشور، نمادی از پرهیزکاری، اخلاق‌مداری، درایت و بزرگ‎ منشی بود.

**محمدناصر نیکبخت استاندار همدان نیز در پیامی آورده است: ارتحال جانسوز عالم و فیلسوف فرزانه حضرت آیت الله دکتر احمد احمدی(رحمة‌الله علیه) عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس سازمان «سمت» که عمر شریف خود را در راه مجاهدت علمی و ارتقای فرهنگی این مرزو بوم صرف کرد از افتخارات حوزه و دانشگاه و از مفاخر و مشاهیر جهان اسلام بود و در این راه با سختی هایی نیز همراه بود، اما با صلابت و اعتقاد به فرهنگ و تمدن اسلامی به مبارزه و مجاهدت خستگی ناپذیر ادامه داد، موجب تاثر و تاسف شد.
اینجانب این ضایعه مولمه را به محضر حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، ریاست محترم جمهور، اعضای محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی، علما، روحانیون، طلاب حوزه های علمیه، اساتید، دانشجویان، قشرهای مختلف مردم در سراسر کشور بویژه مردم فرهنگ دوست استان همدان، مردم شریف شهرستان ملایر، بازماندگان و بیت مکرم آن مرحوم تسلیت گفته و علو درجات روح بلند آن فقید سعید را از درگاه خداوند متعال مسألت دارم.

** نماینده مرم ملایر در مجلس و نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی نیز با انتشار پیامی درگذشت عالم بزرگوار مرحوم آیت الله دکتر احمدی ملایری را به جامعه علمی و دانشگاهی و خاندان مکرم ایشان به ویژه دکتر وحید احمدی تسلیت گفت.
در متن پیام تسلیت محمد کاظمی آمده است: ضایعه ارتحال حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد احمدی ملایری، یار دیرین امام و انقلاب و همراه و پیرو راستین ولایت، مصیبتی جانکاه برای اهل فضل و علم است، آن فیلسوف آزاد اندیش قریب به نیم قرن در مسیر نشر معارف الهی و تربیت فرزندان ایران عزیز کوشید و آثار مکتوب و زحمات بی دریغش در اعتلای حکمت و معرفت این سامان جاودانه خواهد بود.
همت والای این استاد گرانمایه در بنیان نهادن دانشگاه تربیت مدرس و سالها عضویت موثر در شورای عالی انقلاب فرهنگی و ریاست مدبرانه سازمان «سمت» هرگز از یاد دانشگاهیان، فرهیختگان و دغدغه مندان فرهنگ و ادب پاک نخواهد شد.

** دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم نیز با ارسال پیامی گفت: ارتحال عالم عامل، فیلسوف عالیقدر حضرت آیت الله دکتر احمدی ملایری، یار دیرین امام و همراه رهبر معظم انقلاب را به مردم شریف و عالم دوست ملایر و بیت معظم ایشان بویژه فرزند برومند ایشان دکتر وحید احمدی تسلیت عرض می نمایم و برای آن فقید سعید علوّ درجات عالیه ی الهی و برای بازماندگان معزّا، صبری جمیل و سلامتی از درگاه باریتعالی مسئلت می نمایم.
رضا قیاسی معاون استاندار همدان و سرپرست فرمانداری ویژه ملایر نیز در پیامی درگذشت آیت الله دکتر احمدی را تسلیت گفت که در متن پیام آمده است: بی گمان آیت الله احمدی (ره) با صرف عمر ارزشمند و شریف خود در راستای توسعه و پیشبرد اهداف نظام و انقلاب شکوهمند اسلامی در حوزه های گوناگون، بویژه پیراستن علوم انسانی و اعتلای فرهنگی این آب و خاک، نقشی ارزنده و بی بدیل در خردمندی و خدمتگزاری را از خود به یادگار گذاشته و فقدان ایشان ثلمه سنگینی به اسلام، حوزه و دانشگاه خواهد بود.
خبر درگذشت حضرت آیت الله دکتر احمد احمدی ملایری (ره)، مدرس ارزشمند حوزه و دانشگاه، عضو محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی و ریاست سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی، موجبات تاثر اینجانب و عموم شاگردان و علاقمندان این فقیه برجسته را فراهم ساخت.
اینجانب ضمن ابراز مجدد تاثر خود از این واقعه غم انگیز، فقدان این فقیه برجسته و مدرس ارزشمند را به بیت معظم ایشان، شاگردان، علاقمندان و عموم مردم شریف ایران اسلامی، بویژه مردم شریف شهرستان ملایر و روستای کهکدان، که فرزندی برومند را از دست داده اند، تسلیت عرض نموده و امیدوارم ایشان که در ایام شهادت مولی الموحدین، دعوت حق را لبیک گفته اند، در سایه رحمت واسعه الهی، میهمان و مدعو خاص خوان نعمت حضرت امیر(ع) باشند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمدی احمدی از استادان شناخته شده حوزه علوم انسانی بود. او پس از سالها فعالیت علمی و تربیت دانشجویان بی شمار در مقاطع ارشد تحصیلی امروز شنبه در سن 85 سالگی بدرود حیات گفت.
احمدی دارای مدرک دکتری فلسفه غرب از دانشگاه تهران بود و از سال 1352 با عضویت در هیات علمی این دانشگاه، دروس فلسفه اسلامی ، فلسفه غرب و فلسفه تطبیقی را تدریس می‌کرد.
او همچنین بنیان‌گذار سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) بود و حدود 33 سال مدیریت این سازمان را بر عهده داشت.
مشارکت در تاسیس دانشگاه تربیت مدرس و نیز، فعالیت به عنوان نماینده مردم تهران در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی از دیگر سوابق این استاد مطرح دانشگاه در حوزه علوم انسانی بود.
دکتر احمدی شامگاه جمعه بر اثر عارضه قلبی در بیمارستان امام خمینی(ره) تهران و در سن 85 سالگی دار فانی را وداع گفت. پیکر پاک آن مرحوم فردا یکشنبه ساعت 11 از مقابل سازمان سمت تشییع و برای خاکسپاری به شهر قم منتقل می شود.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.