به گزارش ایرنا شب قدر از شب ‌های مقدس و ارزشمندی است که در قرآن به آن اشاره شده و آمده است که در تمام سال، شبی به فضیلت آن وجود ندارد و فضیلت عبادت در شب قدر، برتر از عبادت هزار ماه عنوان شده است.
شب ‌زنده ‌داری و تلاوت قرآن، مناجات و عبادت در این شب ها بسیار توصیه شده است و مردم این استان با حضور در آیین های نورانی و پر فیض شب‌ های احیا، فرازهای دعای جوشن کبیر را یک دل و یک صدا خواندند، قرآن به سر گرفتند و با نیایش های خالصانه از خداوند در این شب ‌های عزیز طلب مغفرت کردند تا از رحمت و مغفرت پروردگار برخوردار شده و به آرامش و سعادت حقیقی دست یابند.
پروردگار در شب قدر به انسان این اختیار را داده است که مقدرات خود را رقم بزنند و با اقامه نماز، خواندن دعا و نیایش و شب زنده داری از درگاه باری تعالی بهترین ها را در زندگی خویش طلب کنند در این راستا طبق روایات موجود، زبان دعا و نیایش بهترین راه برای رسیدن به این مقصود است و مردم دیار شهید پرور همدان به نیکی از این راه برای برآورده شدن حاجات خود بهره گرفتند.
آیین های لیالی قدر در استان همدان در یک هزار و 700 مسجد، بقعه و حسینیه‌ و اماکن متبرکه این استان و علاوه بر آن، این آیین های معنوی از ساعت 22:30 در محل باغ موزه دفاع مقدس استان همدان به صورت شاخص برگزار شد و روایت راویان دفاع مقدس، سخنرانی، مداحی، قرائت دعای با فضیلت جوشن کبیر و مراسم احیا از جمله برنامه های اجرایی در این سه شب در مجموعه باغ موزه دفاع مقدس همدان بود.
علاوه بر این، امسال 68 بقعه متبرکه و آستان مقدس امامزادگان این استان در شب های قدر میزبان روزه داران بود و سیاه پوش کردن امامزاده ها به همراه نصب بنرهایی از سخنان ناب امام خمینی(ره) در بقاع متبرکه، سیاهپوش کردن فضای محیطی آستان مقدس امامزادگان و نصب پوسترهایی متناسب با شب های قدر، شهادت مظلومانه حضرت علی(ع) و ارتحال حضرت امام(ره) از جمله برنامه های شب های قدر اداره کل اوقاف و امور خیریه در بقاع متبرکه همدان بوده است.
دعوت از سخنرانان، مداحان و قاریان برجسته استانی و کشوری، دعوت از مسئولان ارشد استان برای حضور در مراسم شب های قدر، توزیع سحری در 15 بقعه شاخص استان و افطاری ساده روزه داران در آستان مقدس امامزادگان همدان از دیگر برنامه های شب های قدر در بقاع متبرکه این استان است.
1181/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.