به گزارش ایرنا، هادی سبزواری روز دوشنبه در نشست راهنمایان گردشگری ورزشی هیات ورزش های همگانی استان همدان افزود: تمامی فعالیت های ورزشی باید براساس قوانین اعمال شده از سوی فدراسیون ورزش های همگانی کشور انجام شود و بدون اخذ مجوز و طی کردن مراحل قانونی، برگزاری اردوها غیرقانونی است.
وی بیان کرد: کمیته گردشگری ورزشی یکی از کمیته های زیر مجموعه فدراسیون ورزش های همگانی کشور است و چارچوب مشخص و قانونی دارد.
سبزواری افزود: فعالیت های این کمیته براساس برگزاری اردوهای گردشگری ورزشی انجام می شود و در آن باید تمامی موازین اسلامی و ضوابط قانونی لحاظ شود.
وی گفت: همچنین هرگونه تبلیغات باید براساس چارچوب تعیین شده انجام شود و تبلیغ در فضای مجازی به صورت شخصی خارج از دستور کاری هیات همگانی است.
رئیس هیات ورزش های همگانی همدان خاطرنشان کرد: راهنمایان گردشگری می توانند برای اعزام اردوهای ورزشی نسبت به اخذ مجوز قانونی از سوی هیات ورزش های همگانی اقدام کنند.
وی افزود: فرم قانونی براساس آنچه که فدراسیون مشخص کرده نیز تهیه شده است و باید این فرم از سوی راهنمایان به هنگام اعزام اردوها تکمیل شود.
رئیس کمیته گردشگری ورزشی همدان نیز گفت: انتظار داریم راهنمایان گردشگری نسبت به تعامل و همکاری لازم اقدام کنند تا مشکل قانونی در فعالیت آنها ایجاد نشود.
غلامرضا رضایی افزود: گستره فعالیت راهنمایان گردشگری ورزشی محدود نیست اما رعایت قوانین باید لحاظ شود.
وی بیان کرد: مجوزهای صادره از سوی هیات مستلزم ارایه لیست اسامی، بیمه ورزشی و نیز سایر مدارک قانونی انجام می شود.
وی خاطرنشان کرد: هم اینک 30 راهنمای گردشگری ورزشی در همدان دارای مدرک هستند و به زودی قرار است دومین دوره آموزشی راهنمایان گردشگری ورزشی را در همدان برگزار کنیم.
کمیته گردشگری ورزشی یکی از کمیته های زیر مجموعه هیات ورزش های همگانی استان همدان است.
این کمیته در ثبت نام و اعزام گروه های ورزشی به صورت اردوهای تفریحی - گردشگری اقدام می کند.
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.