حسینعلی نوروزی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بیشتر مواد غذایی معدوم شده مرتبط با ماه مبارک رمضان بوده و شامل آش، بامیه و ذولبیا هستند.
وی گفت: حدود 2 هزار و 370 مورد بازرسی در نیمه نخست ماه مبارک رمضان از مراکز عرضه مواد غذایی این استان صورت گرفته است.
رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‎ ای مرکز بهداشت همدان ادامه داد: در این مدت زمان برای 82 واحد اخطاریه نواقص بهداشتی صادر شده است.
نوروزی اضافه کرد: 49 واحد صنفی متخلف به علت رعایت نکردن مسائل بهداشتی به مرجع قضایی معرفی و 25 واحد به علت داشتن نواقص بحرانی پلمب شدند.
وی گفت: یک هزار و 384 کارت بهداشت توسط مرکز بهداشت این استان در 15 روز نخست ماه مبارک رمضان برای متقاضیان صادر شده است.
رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه ‎ای مرکز بهداشت همدان افزود: بازرسان این مجموعه در صورت مواجهه با موارد مشکوک، اقدام به نمونه برداری از آن و ارسال به آزمایشگاه می کنند.
نوروزی اضافه کرد: با توجه به مجهز بودن تیم های بازرسی سیار به دستگاه های کنترل سلامت غذایی، یک هزار و 500 مورد آزمایش لحظه ای در محل انجام شد و با متخلفان برخورد قانونی صورت گرفت.
وی بیان کرد: شهروندان از طریق تماس با سامانه 190 این مرکز، گزارش هایی در مورد تخلف های صورت گرفته اطلاع رسانی کردند که به تمامی این گزارش های مردمی رسیدگی شد.
رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‎ ای مرکز بهداشت همدان اظهار داشت: وزارت بهداشت، دانشگاه های علوم پزشکی را از نظر دقت و سرعت عمل در رسیدگی به شکایات مردمی ارزیابی کرد.
نوروزی افزود: بازرسان وزارت بهداشت با برقراری تماس با شاکیان نسبت به روند پیگیری پرونده اطلاعاتی کسب کردند که 95 درصد نسبت به عملکرد دانشگاه علوم پزشکی همدان ابراز رضایت داشتند.
طرح تشدید بازرسی از واحدهای عرضه مواد غذایی با فعالیت 200 بازرس در نوبت صبح و 10 تیم 2 نفره در نوبت عصر از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده است.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.