به گزارش ایرنا، محمدناصر نیکبخت شامگاه شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان افزود: وقتی رهبر معظم انقلاب ، رئیس جمهوری ، مردم و همه مسئولان بر ایجاد اشتغال تاکید دارند، نباید در روند ایجاد اشتغال استان مانع ایجاد شود.
وی با بیان اینکه در حوزه اشتغال و تولید هیچ کوتاهی پذیرفته نمی شود افزود: بانک ها تا پایان خرداد ماه اعتبارات اشتغالزایی را تعیین تکلیف کنند و گزارش دهند.
استاندار همدان ادامه داد: اعتبار اشتغالزایی استان همدان در سال گذشته 15 هزار میلیارد ریال بوده که جذب بخشی از این تسهیلات رضایت بخش نیست.
وی اظهار داشت: بانکها در کارگروه اشتغال استان، گزارش را ارائه کنند و تا پایان خرداد ماه نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.
نیکبخت با بیان اینکه تعهد اشتغال استان همدان در سال گذشته 19 هزار و 800 نفر بوده افزود: تاکنون برای بیش از 22 هزار نفر در استان شغل ایجاد شده و این رقم باید با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی افزایش یابد.

** ایجاد 22 هزار و 700 شغل در همدان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان نیز گفت: از ابتدای سال 96 برای 22 هزار و 710 نفر اشتغال ایجاد و این آمار در سامانه رصد ثبت شده است.
سید احمد توصیفیان افزود: تعهد اشتغال استان همدان 19 هزار و 980 شغل بوده است که بیش از تعهد شغل ایجاد شده است.
وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار مرکز آمار ایران در سال 95 نرخ بیکاری در استان همدان 9.5 درصد بود ادامه داد: در نیمه نخست سال 96 این عدد به 9.3 درصد کاهش یافت و همدان پس از استان‌های مرکزی و سمنان در رتبه سوم کشور قرار گرفت.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان اظهار داشت: علاوه بر تسهیلات رونق تولید که افزون بر 6 هزار میلیارد ریال است، یک هزار و 130 میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی نیز برای استان در نظر گرفته شده است.
توصیفیان همچنین از اختصاص سه هزار و 400 میلیارد ریال در بخش اشتغال فراگیر و یک هزار و 360 میلیارد ریال در بخش اشتغال روستایی استان خبر داد و افزود: این میزان تسهیلات سال 96 بوده که باید با همکاری بانکها به متقاضیان واگذار شود.
7523/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.