علی مالمیر روز سه شنبه در نشست هم اندیشی با خبرنگاران با بیان اینکه به زودی ارگان های مختلف استان برنامه مشارکتی خود را در برگزاری رویدادهای همدان2018 اعلام می کنند، گفت: بهترین برنامه در این رویداد فراملی برنامه ای است که به جذب گردشگر کمک کند، بخش خصوصی از رهاورد آن نفع ببرد و در سال های آتی استمرار داشته باشد.
وی ادامه داد: رویداد همدان 2018 شان و جایگاه بین المللی دارد و متولی آن، کل استان همدان است لذا نباید به ظرفیت های این اداره کل بسنده کرد.
مالمیر با تاکید بر اینکه برای میزبانی مطلوب این رویداد باید همه ارکان جامعه مشارکت داشته باشند، گفت: گفتمان سازی، فرهنگ سازی و تبلیغات در حوزه گردشگری مهمترین اهداف رویداد همدان 2018 و سقف دستاوردهای این رویداد مشارکت همه مردم استان است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان اضافه کرد: کمیته تبلیغات یکی از مهمترین کمیته های رویداد همدان 2018 و مسئولیت آن بر عهده شهرداری و مسئولیت کمیته اطلاع رسانی نیز بر عهده خانه مطبوعات است.
مالمیر اظهارداشت: دبیرخانه این رویداد بین المللی نیز در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان است و محوریت برگزاری و میزبانی اجلاس ها و برنامه ها را برعهده دارد.
وی بیان کرد: تبلیغات محیطی در دیگر استان ها، تولید تیزرهای 2018، طراحی بسته های کوچک دستمال کاغذی با طراحی همدان 2018 برای تاکسی های همدان، طراحی لیبل برای شیشه مغازه ها و خودروها و طراحی همدان 2018 بر روی لباس های ورزشی از جمله برنامه های تبلیغی است که با اعتبارات داخلی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان انجام می شود.
وی اظهار داشت: اهداف رویداد همدان 2018 در قالب بروشورهایی در سطح واحدهای صنفی، اماکن عمومی و مدارس توزیع می شود تا آحاد جامعه با این رویداد آشنا شوند.
مالمیر بیان کرد: کمیته محتواسازی برای 2 برنامه فراملی همدان 2018 در تهران تشکیل شده است و تیمی از افراد متخصص و دارای تجربه در این کمیته فعالیت می کنند.
گفتنی است؛ همدان در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده و در این سال میزبان وزرای گردشگری 34 کشور آسیایی و بیش از 500 عضو وابسته به سازمان جهانی گردشگری است.
استان همدان که در دامان کوه الوند پهنه گسترانیده با تمدن سه هزار ساله از کهن‌ ترین شهرهای جهان است و در سال 85 با مصوبه مجلس شورای اسلامی به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران معرفی شد.
این استان با دارا بودن آثار تاریخی و باستانی ارزشمندی همچون تپه هگمتانه، کتیبه های گنجنامه، آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، گنبد علویان و جاذبه های طبیعی همچون غار علیصدر هم‌ اکنون به عنوان پنجمین شهر گردشگری کشور شناخته می‌ شود.
استان همدان دارای بیش از یک هزار و 800 اثر تاریخی و توریستی شناسایی شده است که یک هزار اثر استان همدان ثبت ملی شده است.
1181/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.