کامران گردان روز سه شنبه در  نشست اعضای شورای هماهنگی ترافیک همدان افزود: جایگزینی پوشش گیاهی مناسب به جای چمن و نرده های آهنین، چهره ای زیبا از شهر را به نمایش می گذارد.
وی اضافه کرد: علاوه بر این کاشت این گونه ها به جای چمن، میزان مصرف آب را کاهش می دهد چراکه پوشش گیاهی چمن هر روز یک نوبت اما درختچه های شمشاد و زرشک هفته ای دو نوبت نیازمند آبیاری هستند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: همدان به عنوان یک شهر گردشگری باید برای حضور مسافران و گردشگران زیباتر شود و جایگزینی شمشاد به جای نرده های آهنین، در زیبایی منظر شهری تاثیر دارد.
گردان با بیان اینکه با ادامه نصب نرده های مخالف هستم، اظهار داشت: هر مسافری با دیدن نرده های دو متری نصب شده، قضاوت نادرستی از شهر و ساکنان آن می کنند.
وی ادامه داد: پلیس راهور خواستار ادامه نرده کشی در بلوارهاست اما آمارها گویای تاثیر اندک این مولفه در کاهش سوانح رانندگی است.
سخنگوی شورای شهر همدان اظهار داشت: علاوه بر اجرای طرح های عمرانی و مقررات انتظامی، باید مولفه های آموزشی نیز جدی گرفته شود چراکه آموزش مغفول مانده است.
گردان درباره نصب سرعتکاه برای کاهش سوانح نیز بیان کرد: افزایش نصب سرعت گیر موجب بروز ترافیک، نارضایتی مردمی و هدایت خودروها به دیگر معابر می شود.
وی افزود: در برخی معابر به قدری شمار سرعتکاه های زیاد شده است که راننده رغبتی به انتخاب این مسیر برای عبور و مرور ندارد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان تاکید کرد: به جای ایجاد یک فضای پلیسی و نصب متعدد سرعت گیر، باید از تجهیزات نوین برای کاهش سوانح بهره گرفت.
گردان تاکید کرد: با وجود اینکه میلیاردها ریال برای نصب دوربین و ایجاد مانیتورینگ در شهرداری هزینه شده، اما پلیس راهور به علت یک اختلاف نظر، مامور خود را از این مرکز فراخوانده است.
وی گفت: مستقر شدن مانیتورینگ در مقر پلیس یا شهرداری محل مناقشه این دو مجموعه است با این وجود این موضوع نباید عاملی برای فراخوان مامور راهور شود.
گردان اضافه کرد: هم اینک با وجود هزینه میلیاری برای راه اندازی این مرکز با هدف کنترل تخلفات حادثه ساز، اما اعمال قانونی صورت نمی گیرد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان نیز در این نشست بیان کرد: 58 درصد متوفیان سوانح در هفت سال گذشته مختص شهرستان همدان است.
سرهنگ نعمت الله زنگنه افزود: میانگین فوت عابران در هفت سال گذشته هر ساله بیش از 50 درصد مجموع متوفیان سوانح درون شهری ثبت می شود.
وی اضافه کرد: همچنین شهرستان همدان بیشترین سهم را در آمار سوانح فوتی و جرحی در هفت سال گذشته دارد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی همدان اظهار داشت: بیش از 60 درصد مجروحان سوانح رانندگی این شهرستان را عابران تشکیل می دهند که این آمار در هفت سال گذشته سیر صعودی نشان می دهد.
سرهنگ زنگنه ادامه داد: بیشترین میزان سوانح فوتی در 13 معبر این شهرستان شامل بلوارهای شهید همدانی، امام خمینی(ره)، ارتش، آیت الله نجفی، بهشت، سیدجمال الدین اسدآبادی، شهید مطهری، ارم، کربلا، آزادگان، بدیع الزمان، رجایی و کاشانی رخ داده است.
وی خواستار ایمن کردن معابر با افزایش طول نرده کشی، ایجاد سرعتکاه استاندارد، اجرای طرح اصلاح هندسی، نصب و بهره برداری از دوربین های کنترل تخلفات، ایجاد شیارهای لرزانده بصورت عرضی و مسدود کردن ترددهای عرضی در بلوارها به خصوص برای موتور سواران با نصب نرده یا گاردریل شد.
مشاور معاونت امور عمرانی استانداری همدان نیز در این جلسه تاکید کرد: برای ارائه برنامه صحیح در زمینه کاهش سوانح باید ابتدا محل دقیق سوانح مشخص شود.
مهدی شاکری اضافه کرد: وقتی بدون بیان محل بروز حادثه، عنوان می شود که در یک بلوار چند کیلومتری چندین سانحه فوتی رخ داده است نمی توان برنامه علمی برای کاهش سانحه ارائه کرد.
وی ادامه داد: با وجود مکاتبات صورت گرفته برای در نظر گرفتن طول و عرض جغرافیای سوانح و پیاده کردن آن بر روی نقشه 'جی.آی.اس' متولیان امر کاری نکردند.
شاکری اضافه کرد: حتی برای به دست آوردن محل و نقطه دقیق سوانح به ارائه نشانه هایی نظیر بروز سانحه در نزدیک یک واحد تولیدی، تجاری و یا محل کسب و کار به عنوان نقطه کمکی نیز قانع شدیم که این آمار و اطلاعات نیز به دستمان نرسید.
وی پیشنهاد داد: برای اینکه بتوان برنامه دقیقی برای کاهش سوانح فوتی در شهرستان همدان ارائه دهیم، هر هفته یک نوبت نمایندگانی از هر سازمان در محل دقیق سانحه فوتی حضور یافته و علل و عوامل بروز این سانحه را در محل بررسی کنند.
سال گذشته 505 تن در سوانح رانندگی درون و برون‌شهری استان همدان جان خود را از دست دادند.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.