سرهنگ رضا زارعی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مرداد ماه سال 95 یک زن با مراجعه به پلیس آگاهی از 2 متهم که با همدستی یکدیگر و معرفی خود به عنوان کارمند بهزیستی اقدام به کلاهبرداری از او کرده بودند ، شکایت کرد.
وی اضافه کرد: به گفته شاکی، وی با یک واسطه با متهم اصلی آشنا شده و متهم اصلی عنوان کرده که می تواند خارج از نوبت یک نوزاد تحویل شاکیه بدهد.
رئیس پلیس آگاهی همدان بیان کرد: متهم اصلی برای جلب اعتماد این زن اقدام به نشان دادن تصاویری از کودکان کرده و با اغفال شاکیه 130 میلیون ریال از او دریافت و به تعهد خود عمل نکرده است.
سرهنگ زارعی گفت: پرونده این زن به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ارجاع داده شد با این وجود اقدامات صورت گرفته توسط پرسنل این حوزه منجر به دستگیری متهم اصلی نشد.
وی ادامه داد: پس از گذشت 2 سال، پرونده مشابه دیگری با این مضمون و این شیوه کلاهبرداری در پلیس آگاهی همدان تشکیل شد.
رئیس پلیس آگاهی همدان اضافه کرد: متهم اصلی در این پرونده نیز با وعده و وعید تحویل نوزاد خارج از نوبت 120 میلیون ریال از شاکیه کلاهبرداری کرده بود.
سرهنگ زارعی افزود: با استعلام از نهادهای درون و برون سازمانی و تحقیقات محلی، یکی از متهمان در همدان شناسایی و دستگیر شد.
وی بیان کرد: این متهم اعتراف کرد که تمامی اقدامات مجرمانه توسط متهم اول انجام شده و او در این ماجرا هیچگونه وجهی دریافت نکرده و تعهدی نداده است.
رئیس پلیس آگاهی استان همدان اظهار داشت: نتیجه تحقیقات پلیس گویای مهاجرت متهم نخست به یکی از استان های مجاور و حضور مقطعی وی در همدان بود.
سرهنگ زارعی افزود: با انجام عملیات مراقبت و کنترل محل اختفای متهم در همدان شناسایی و در یک عملیات این زن دستگیر شد.
وی ادامه داد: متهم در حضور شاکیان پرونده به جرم خود اعتراف کرد که در نهایت پس از تکمیل پرونده، این زن کلاهبردار تحویل مراجع قضایی شد.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.