کامران گردان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه آموزش، مهندسی ترافیک و مقررات را سه بخش اصلی حوزه ترافیک است افزود: در مهندسی ترافیک هر آنچه بتوانیم انجام می‌دهیم، اما باید با بازدیدهای میدانی در سطح شهر، مشکلات ترافیکی را رفع و نقاط حادثه‌خیز را مشخص و رفع کنیم.
وی با تاکید بر لزوم ساماندهی دوربین های ثبت تخلف در سطح شهر همدان گفت: هزینه لازم در این زمینه از استانداری همدان دریافت شده و باید در چند روز آینده وضعیت دوربین‌ها مشخص شود.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان ثبت تخلف سرعت غیرمجاز را از ویژگی های این دوربین ها اعلام کرد و گفت: هم اینک بیش از 50 دوربین ثبت تخلف و پایش تصویری در سطح شهر همدان فعال است.
گردان در ادامه با اشاره به افزایش تصادفات درون شهری همدان خاطرنشان کرد: باید با بازدیدهای میدانی در سطح شهر، مشکلات ترافیکی را رفع و نقاط حادثه ‌خیز را مشخص و رفع کرد.
وی کنترل ترافیک را موجب کاهش حوادث عنوان کرد و گفت: اصل نخست در زمینه ترافیک، آموزش است و مهندسی ترافیک و اجرای مقررات در مراحل بعدی قرار دارند.
وی اضافه کرد: آموزش‌ها باید از سنین کودکی و بر اساس فن و حرفه خاص خود باشد و در نقاط مختلف شهر آموزش‌های فرهنگ شهروندی باید متناسب با آن منطقه صورت گیرد.
طبق آمارهای موجود شمار متوفیان سوانح رانندگی در سال گذشته در حوزه درون شهری همدان یک درصد و برون شهری 6.5 درصد کاهش و در مقابل در معابر خاکی و روستایی 31 درصد و سایر محدوده ها 19 درصد رشد داشته است.
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.