محمد مددی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر استاندارد سازی وسایل شهربازی اظهار داشت: از 298 وسیله بازی نصب شده در همدان 201 مورد موفق به اخذ تاییدیه استاندارد شده اند.
وی با بیان اینکه بهره برداری از این تجهیزات بدون تاییدیه استاندارد ممنوع است ادامه داد: وسایل شهر بازی مشمول مقررات استاندارد اجباری است و در صورت بهره برداری بدون مجوز استاندارد متخلفان باید پاسخگوی هرگونه حادثه احتمالی باشند.
مددی به خانواده ها توصیه کرد: برای تفریح و سرگرمی فرزندانشان از شهربازی هایی استفاده کنند که گواهینامه بازرسی استاندارد در کنار هر وسیله بازی نصب شده باشد.
بر اساس استاندارد ملی ایران تجهیزات شهربازی باید دارای جعبه کمک‌های اولیه، سیستم اطفاء حریق، داشتن حصار اطراف دستگاه برای هر تجهیز به حداقل ارتفاع یک متر و فاقد میله‌های افقی، داشتن تابلو محدودیت‌های بهره برداری برای هر دستگاه، نصب گواهینامه استاندارد برای هر دستگاه در دید عموم، داشتن دوربین‌های مدار بسته برای هر دستگاه، نصب تجهیزات به سیستم اتصال زمین (مخصوص دستگاه‌های برقی)، تایید آتش نشانی برای تجهیزات شهربازی سرپوشیده، عبور تمامی سیم‌ها و کابل‌های دستگاه از درون لوله‌های محافظ هادی برق، بازرسی روزانه، هفتگی و ماهانه توسط اپراتور و ناظر فنی دستگاه و تکمیل چک لیست‌های مربوطه و ثبت حوادث مربوطه است.
استان همدان 25 مجموعه بازی دارد و در بازرسی های صورت گرفته به تازگی 97 وسیله بازی به دلیل غیر استاندارد بودن پلمب شده است.
7527/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.