به گزارش ایرنا، محمدناصر نیکبخت در جلسه اعضای کارگروه اقتصاد مقاومتی استان همدان، اظهار داشت: هم اینک واحد تولید کننده این بخاری ها 500 شغل پایدار فراهم کرده است که باید از این دست تولیدکنندگان حمایت کرد.
استاندار همدان تاکید کرد: باید کاری کنیم که مدارس استان در استفاده از این بخاری ها، الگوی کشور شوند.
وی ادامه داد: شبکه بهداشت و درمان استان همدان در قالب یک طرح مشارکتی 2 ساله، اجرای ۲۹۰ طرح بهداشتی را در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی آغاز کرد که 65 طرح باقی مانده امسال به بهره برداری می رسد.
استاندار همدان اضافه کرد: طرح سرشاخه کاری درختان گردوی شهرستان تویسرکان از دیگر برنامه های مهم حوزه اقتصاد مقاومتی استان است که به عنوان یک طرح بی نظیر در کشور کلید خورد و به صورت جدی دنبال می شود.

***راستی آزمایی اشتغال همدان
استاندار همدان تاکید کرد: طرح راستی آزمایی اشتغال استان با هدف شفاف سازی در زمینه آمارها و ایجاد انگیزه در میان مردم آغاز شده است و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی نیز جزو تیم رصد کننده هستند.
نیکبخت با اشاره به بیمه نشدن برخی کارگران در واحدهای تولیدی، اضافه کرد: جلوگیری از ادامه این روند باید به صورت جدی توسط نهادهای مربوط پیگیری، قانون به صورت دقیق اجرا و این دست کارگران بیمه شوند.
استاندار همدان با اشاره به دیدار شب گذشته خود و برخی مسئولان با رهبر معظم انقلاب، گفت: معظم له بار دیگر بر اجرای دقیق راهبرد اقتصاد مقاومتی تاکید و این سیاست را لازمه شرایط اقتصادی کشور ارزیابی کردند.
وی با بیان اینکه ظرفیت های استان همدان در حوزه نیروگاه های خورشیدی، اظهار داشت: همدان پایلوت نیروگاه های خورشیدی کشور است و به زودی 2 نیروگاه ۳۰ مگاواتی نیز در تویسرکان احداث می شود.
نیکبخت با اشار به اهمیت صنایع دستی در زمینه تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی، گفت: کالایی ایرانی تر از صنایع دستی نداریم و آنچه درباره جمع آوری سفال چینی از لالجین گفتیم باید توسط مسئولان مرتبط با این حوزه با جدیت دنبال شود تا دیگر شاهد فروش سفال چینی در این منطقه نباشیم.
وی ادامه داد: لالجین به عنوان شهر جهانی سفال ثبت شده و این فرصتی برای ایجاد اشتغال برای کارگران ایرانی است و نباید از کنار این ظرفیت به سادگی گذشت.
7523/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.