به گزارش ایرنا، سید مجید شماعی روز پنجشنبه در نشست اعضای کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری فامنین، اظهار داشت: هم اکنون بسترهای لازم برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف این شهرستان فراهم است.
وی تاکید کرد: مدیران ادارات دولتی و بخش خصوصی باید با برنامه ریزی مناسب در جهت ایجاد فرصت های جدید شغلی که از مهمترین وظایف کارگروه اشتغال است، اقدام کنند.
شماعی گفت: این مهم با تلاش شبانه روزی، برنامه ریزی و نظارت مستمر همه دستگاه های مربوطه محقق می شود.
وی بر لزوم بررسی، مطالعه و شناخت ظرفیت های فامنین و نیز ظرفیت کارآفرینی در روستاهای این شهرستان اشاره و اضافه کرد: توجه به ظرفیت‌های روستا و تبدیل آن به فرصت‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال، زمینه ساز اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم می شود و از مهاجرت جوانان روستا به حاشیه شهرها جلوگیری می کند.
فرماندار همدان با اشاره به اینکه در شهرستان فامنین 238 طرح اشتغال روستائی در سامانه کار ثبت شده است، گفت: از این تعداد 113 طرح در کمیته استانی به ارزش 255 میلیارد ریال مورد بررسی قرار گرفته و 102 طرح نیز به تایید کمیته فنی استان همدان رسیده است.
شماعی خاطرنشان کرد: همچنین 20 طرح به ارزش 9 میلیارد ریال به تصویب بانک ها رسیده و 2 طرح به ارزش سه میلیارد و 700 میلیون ریال در مرحله عقد قرارداد و پرداخت قرار دارد.
وی با تمجید از همکاری صورت گرفته برای شتاب گیری طرح های اشتغالزایی روستایی شهرستان فامنین، گفت: در این حوزه پست بانک بهترین عملکرد را در بین بانک های شهرستان فامنین داشته است.
وی افزود: بانک های شهرستانی در بحث ضمانت پرداخت تسهیلات به طرح های اشتغالزا به ویژه طرح های مشاغل خانگی و روستایی باید مساعدت لازم را با متقاضیان داشته باشند.
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.