شهرام حکیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین بارش های سال زراعی در اکثر ایستگاه های هواشناسی استان از جمله نهاوند و تویسرکان نسبت به سال گذشته و میانگین بلند مدت کاهش دارد.
وی اضافه کرد: بر اساس خروجی مدل های پیش بینی و تصاویر ماهواره ای آسمان استان همدان تا 24 ساعت آینده قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر، احتمال بارش باران، تگرگ و رعد و برق پیش بینی می شود.
وی با بیان اینکه در این مدت وزش باد سرعت بیشتری می یابد، ادامه داد: سرعت وزش باد در 24 ساعت گذشته در نهاوند به 75 کیلومتر بر ساعت رسید و در همدان 50 کیلومتر بر ساعت ثبت شد.
کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: در این مدت همچنین شاهد آسمانی غبار آلود خواهیم بود اما با شروع هفته آسمانی آرام بر استان حاکم می شود.
حکیمی با بیان اینکه میانگین دما در برخی از نقاط استان یک تا سه درجه سانتیگراد افزایش می یابد اظهار داشت: کمینه دمای هوای همدان در 24 ساعت گذشته هفت درجه سانتیگراد بالای صفر و بیشینه دمای این شهر 21 درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.
کارشناس هواشناسی همدان افزود: رزن و همدان با هفت درجه سانتیگراد بالای صفر خنک ترین و اسدآباد با 23 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین نقطه استان در 24 ساعت گذشته گزارش شد.
آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه های مرتفع، رودخانه ها و پستی و بلندی های زیاد به شدت متغیر است و زمستان های سرد، پر برف و باران و تابستان های معتدل دارد.
2087/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.