محمدرضا عبادیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: یک زن ساکن روستای خنجرآباد رزن اقدام به خوردن قارچ کرده بود اما پس از بروز حالت غیر طبیعی در وی، خانواده او این زن را به بیمارستان رزن منتقل می کنند.
وی با بیان اینکه اقدام های پزشکی اولیه در این مرکز صورت می گیرد، افزود: در ادامه فرد مسموم به بیمارستان سینا شهر همدان که مرکز سم شناسی و درمان مسمومیت است منتقل می شود.
عبادیان گفت: این زن چند روز تحت مداوای پزشکان بود اما به علت داشتن حساسیت و بالا بودن شدت واکنش بدن به مواد سمی، در نهایت جان خود را از دست می دهد.
وی اضافه کرد: بالا بودن شدن واکنش بدن این زن به مواد سمی موجب شده بود که ارگان های حیاتی نظیر کبد و کلیه از کار بیافتد.

** شهروندان از مصرف قارچ وحشی پرهیز کنند
پیشتر رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در نشستی نسبت به مصرف قارچ های وحشی هشدار داده بود.
حبیب الله موسوی بهار اظهار داشت: بارش های مناسب فروردین و اردیبهشت امسال موجب فراوانی قارچ در مناطق مختلف همدان شده است.
وی اضافه کرد: پیش بینی می شود مقدار قابل توجهی قارچ از مناطق قابل رشد این گیاه پس از هر نوبت بارندگی برداشت و روانه بازار مصرف شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: با توجه به مسمویت منجر به مرگ شماری از شهروندان در استان مجاور، توصیه می شود شهروندان از مصرف قارچ وحشی به طور جدی پرهیز کنند.
موسوی بهار گفت: تشخیص قارچ ها وحشی سمی و غیر سمی بسیار سخت است بنابراین بهترین راه برای جلوگیری از این نوع مسمویت، مصرف نکردن قارچ های وحشی است.
به گزارش ایرنا، به دلیل مصرف قارچ سمی در یکماه اخیر تاکنون 449 نفر در پنج استان غربی کرمانشاه، کردستان، لرستان، آذربایجان غربی و زنجان مسموم و راهی بیمارستان شده و هشت تن جان باختند.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.