وهب مختاران روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: واحد رهگیری و اشتغال فنی و حرفه ای همدان سال گذشته وضعیت شغلی 6 هزار و 747 تن از دانش آموختگان را مورد بررسی قرار داد.
وی بیان کرد: 2 هزار و 841 تن از این افراد غیر کارجو بودند و تنها برای کسب مهارت در دوره های آموزشی مرکز آموزش فنی و حرفه ای شرکت کرده بودند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای همدان ادامه داد: همچنین 482 تن از آنها کارمند بودند که هدفشان از حضور در دوره های آموزشی، ارتقای مهارت بود.
مختاران اضافه کرد: در این میان 2 هزار و 83 تن پس از کسب آموزش های مهارتی وارد بازار کار شدند و یک هزار و 267 نفر همچنان دنبال کار هستند.
مختاران گفت: بدون در نظر گرفتن کارمندان و افراد غیرکارجو، می توان عنوان کرد که 61 درصد از مهارت آموختگان وارد بازار کار شده و 39 درصد بیکار هستند.
وی اظهار داشت: سازمان فنی و حرفه ای دارای یک واحد به نام مشاوره رهگیری و اشتغال، برای پیگیری وضعیت مهارت آموزان در این مراکز است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای همدان اضافه کرد: این واحد ابتدا به متقاضیان شرکت در دوره های آموزشی مشاوره داده و بسته های آموزشی متنوع در اختیار آنها قرار می دهد تا با آگاهی رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند.
مختاران ادامه داد: پس از نامنویسی در رشته مورد نظر و گذراندن دوره آموزشی و کسب مدرک، واحد رهگیری اشتغال وضعیت این هنرجو را پس از دوران دانش آموختگی بررسی می کند.
با تدبیر دولت دوازدهم 20 هزار و 716 شغل از سال گذشته تا پایان فروردین امسال در استان همدان ایجاد شده است.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.