ابوالقاسم الماسی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا خاطر نشان کرد: شکل گیری خانه احزاب در دولت گذشته نیز مورد توجه اما تعطیل شده بود که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید مجدد راه اندازی شد.
وی اضافه کرد: برای حضور طیف ها و جناح های مختلف در این خانه، نشست های مختلفی برگزار شد تا اینکه در نهایت خانه احزاب کشور شکل گرفت.
مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری همدان ادامه داد: پس از آن در چند استان نیز دفترنمایندگی خانه احزاب راه اندازی شد که در نهایت احزاب درصد راه اندازی آن در استان ها برآمدند.
الماسی بیان کرد: خانه احزاب همدان نیز در منطقه پیشاهنگی شهر همدان دایر شده است و به زودی با حضور مسئولان و متولیان گشایش می یابد.
وی افزود: احزاب سیاسی شامل اصلاح طلبان، اصولگرایان و اعتدالیون می توانند با حضور در خانه احزاب به هفکری و تعامل با یکدیگر بپردازند.
مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری همدان اضافه کرد: ابتدا در فرایندی یک نفر از بین سه جریان فکری اصلاح طلب، اصولگرا و اعتدال به عنوان رئیس خانه احزاب انتخاب می شود.
الماسی ادامه داد: ریاست بر خانه احزاب مقطعی است و پس از اتمام دوره مسئولیت، باید فردی از دیگر جناح برای تصدی این مسئولیت انتخاب شود.
وی گفت: خانه احزاب محلی برای تبادل فکر، تضارب آرا، همفکری و استفاده از نقطه نظرات جریان های مختلف برای پیشبرد اهداف است.
مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری همدان افزود: هر چند اختلاف سلایق بین احزاب امری بدیهی است اما آنها در مسائلی منافع مشترکی دارند و می توانند صدای واحدی داشته باشند.
الماسی مثال زد: آنها می توانند در زمینه مسائلی که در جامعه رخ می دهد با همفکری و تبادل نظر بیانیه ای مشترک بدهند و موضعگیری واحدی داشته باشند.
طبق آخرین خبر منتشر شده، 23 عنوان حزب در استان همدان فعال هستند.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.